• Miisen

Kommer längtan efter barn när man träffar "den rätte"?

Men man kan väl inte vara så självisk. Vill man nu ha barn, och lever någorlunda ordnat tycker inte jag man ska vänta hur länge som helst med första barnet. Är man över trettio när man får det första kan det hända att man är rätt gammal när yngsta barnet är tonåring... hur bra är det? Jag tänker helt klart skaffa barn innan trettio, fast bara om jag lever ihop med någon jag älskar.

• Miisen

Jocelyn med flera-
    Jag tycker visst att man är rätt ung vid trettio, men om man vill ha flera barn? Jag menar absolut inte att man ska skaffa barn vid 17, men 25 kanske? Personligen tror jag aldrig att man är mogen för att skaffa barn innan man får dem. föresten tror jag att man kan vara lika säker i sig själv när man är 20 som 30, det är olika från person till person. Och så vill jag bara tillägga att om man skaffar barn lite tidigare är risken för att barnet ska få några bestående skador och sjukdomar betydligt mindre.

• Miisen

Det är mycket bra åsikter här :) jag vill bara säga att jag inte alls är emot att man skaffar barn efter trettio, även om jag själv inte tänker göra det (inte första i alla fall.) den huvudsakliga anledningen att jag kommit med mina påpekanden är att det lät på vissa som att man SKA skaffa barn efter trettio, och då var jag tvungen att argumentera emot...

Svar på tråden Kommer längtan efter barn när man träffar "den rätte"?