Bra billig lokal i Södertälje
Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!
Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!
*puffar* Ingen som vet?? Eller någon som har erfarenhet av bra catering eller ställe som erbjuder alltihopa??
Smink-freak: Har precis ringt dit och ska få hem menyförslag och priser. Vad får ni betala och vad kommer det att bjudas på?? *nyfiken* behöver tips...
Så det ni väljer kommer alltså bli mer än 350kr/pers? Eller menar du att allt som ni kommer lägga ned på mat, kläder blommor m.m. är 28000kr? Hmm jag är nog lite förvirrad...
Vi har nämligen funderat på fördrink m tilltugg, varmrätt och tårta. Sen vet vi inte om vi kommer bjuda på dryck till maten eller ej... Vi har även funderat på att hyra annan lokal och bjuda på buffe eller liknande... Det är så svårt jag blir galen snart om vi inte lyckas bestämma oss
Okej! Då hänger jag med!
Vi gifter oss den 17/6-06 om allt går som det ska, dvs vad vi bestämmer oss för... Vår ekonomi är inte den bästa och det gör att vi just nu tittar på olika lösningar vad gäller fest osv.
Ni då när gifter ni er??
Det mesta vi hade sparat har tyvärr gått till bilrep, vilket var nödvändigt då jag inte kommer till jobbet utan den... Men sedan kommer våra föräldrar att hjälpa oss med endel. Vi försöker hålla ned konstnader så det kommer bli ett billigt alternativ. Max 20-25000kr tror jag vi landar på!
Emma1: Vad kostar Nykvarns Herrgård?? Vi har funderat på den, men just nu håller vi på att kolla upp med ett ställe i Enhörna för catering till SIF huset i Södertälje alt. vara i deras egna lokal. Den tar dock inte mer än 30pers på ett plan och vi är närmare 40pers så isåfall måste vi dra ned på gäster...
Emma1: Det var inte så mycket, men vi bor ju inte i Nykvarn... Vi har prel. bokat SIF-huset inne i Södertälje. Men får se om det blir det eller ej, beror på vad catering firman ger för priser... Vi försöker hålla en ganska human budget, dock inte det lättaste Idag har jag provat klänningar och den jag verkligen fastnade för konstade visseligen bara 3650:- men jag hade tänkt mig någonstans runt 1500:-... Men jag ska nog försöka spara ihop till den för den var verkligen perfekt, får flörta lite mer med min mor som också tyckte den var jättefin...
Vad roligt med flera från stan som planerar!! Vi har valt att inte avslöja ännu för vänner och så att vi planerar så man har ingen att bolla ideer med direkt. Så jag gillar verkligen den här sidan där man kan fråga om råd och tips!!
Emma1: Visst är det ett bra pris även om jag tänkt mig något mindre. Kommer inte bestämma mig förrens jag vet hur allt blir med middag och så... Ska nog också försöka köpa endel av sakerna snart så att inte allt kommer på en gång!! Jag försöker lägga undan pengar varje månad, men det är inte alltid det går... Vi skulle behöva hitta ett billigare boende, men jag har ingen lust att flytta igen innan vi har hittat ett hus att köpa.
Smink-freak: Vilka fina saker du funderar över!!! Har du varit någonstans och kollat på klänningen så du sett den i verkligheten? Du har iof lite längre tid på dig innan det är dax. Jag bör ju bestämma mig senast i januari om det inte är så att den finns kvar. Igår när jag var där frågade jag om det var så att jag hittade en annan klänning från Nixa som jag skulle vilja prova om dom då kan ta hem den så jag får prova... Vet du vad svaret var?? Visst kan vi ta hem den men då är det också den som du måste köpa!!! Tänk om man beställer en så när den kommer så sitter den helt galet eller så... Visseligen kan dom ju sy och fixa med den men det kanske inte blir bra!!! När man köper något för flera tusen kronor vill man ju prova innan så att man säkert vet att det känns bra och ser fint ut!!! Vi funderade över Bygdegård men de flesta ligger så långt bort. Har varit i Rönneberga på fest och den är stor och bra, men det är lite långt. Sen tipsade dom vi ev ska anlita med maten om Överenhörna bygdegård, men det är samma där att det är väldigt långt ut... Så därför valde vi SIF-huset om vi blir många annars blir det bara för dom närmaste på Smörbyttan i Enhörna.
Åsa.Hjärta.Antti: Vi ska också gifta oss i Tveta!! Visst är det fint där ute?? Var ska ni ha festen efteråt??
Smink-freak: Har du sett den i någon affär?? Funderade också på att hyra men jag trodde att då skulle det typ kosta 1500-2000:-, men inte då. Hon sa att dom bara hyr ut klänningar för runt 7000:- och som skulle kosta typ det dubbla att köpa!!! Jag var på den uppe på Kringlan och kollade. Dom var jättetrevliga och så men precis som du skriver vill man ändå prova just den modellen/storleken innan man bestämmer sig. Jag hade ju tur eftersom den som jag gillade bäst var i rätt storlek!!
Åsa.Hjärta.Antti: Vi har inte bestämmt oss säkert än. Men antingen blir det SIF-huset med catering från Smörbyttan eller så blir det hos dom på Smörbyttan men då med mindre gäster. Lutar åt det senare.
Smink-Freak: Åhh vilka fina klänningar dom har!!! Hur ska man kunna bestämma sig?? För mig lutar det nog åt den jag hittade på Kringlan. Jag är inte så smal så jag vill ha en klänning som jag kan känna mig bekväm i och inte behöva dra in magen hela dagen... Vilket jag naturligtvis inte kommer behöva i den klänningen Den satt även bra upptill över bysten och gav ordentligt stöd vilket också är viktigt så jag inte får ont i ryggen!
Åsa.Hjärta.Antti: Okej, vad kostar Scanias ställe?? Om vi tar SIF kostar den 2500:-, då har man den från 9 på morgonen till nästa dag 9 om det är så att det är uthyrt dom dagarna, annars kan man komma in tidigare och lämna senare. När ska ni gifta er??
03062006: Vi funderade på Nykvarns Herrgård, men som det ser ut nu kommer det att bli i SIF-huset m catering alt i Enhörna på Smörbyttan. Blir det på Smörbyttan kommer vi inte att bjuda fler än 30 dvs vår närmasta familj och våra bästa vänner (vilket är dom som känns viktigast!!). Vi ska gifta oss i Tveta kyrka så är det många så känns SIF bättre eftersom det är centralt och bra för dom som vill bo på hotell. Var ska ni gifta er/ha fest?