• ProPPen-79

Bra billig lokal i Södertälje

Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!

• Svar på tråden Bra billig lokal i Södertälje
  • ProPPen-79

*puffar* Ingen som vet?? Eller någon som har erfarenhet av bra catering eller ställe som erbjuder alltihopa??

• Smink-freak

Vi ska vara på torpa pensionat. Dom håller i alltihopa, från mat till dryck,musik och dukning. Ingår även bordsdekorationer. Där kan du även ha bröllopsnatten om ni vill!

• ProPPen-79

Smink-freak: Har precis ringt dit och ska få hem menyförslag och priser. Vad får ni betala och vad kommer det att bjudas på?? *nyfiken* behöver tips...

• Smink-freak

Vi är 42 personer och har än så länge bara fått ett hum om den totala kostnaden. Vi ska dit nu på lördag och träffa Jussi. Då ska vi gå igenom meny,dryck, vad som ingår m.m Vi räknar med att hamna på ca 28000 för allt. Vi ska bjuda på fördrink, ett glas vitt till förrätten,två glass rött till varmrätten och ett glas avec och kaffe till tårtan. Tårtan ingår oxå i priset. Det paketet med dryck har vi fått som kostnadsförslag 350 kr /person. Sedan tänkte vi att folk skulle få köpa det dom vill dricka själv i deras bar.

• ProPPen-79

Så det ni väljer kommer alltså bli mer än 350kr/pers? Eller menar du att allt som ni kommer lägga ned på mat, kläder blommor m.m. är 28000kr? Hmm jag är nog lite förvirrad...
    Vi har nämligen funderat på fördrink m tilltugg, varmrätt och tårta. Sen vet vi inte om vi kommer bjuda på dryck till maten eller ej... Vi har även funderat på att hyra annan lokal och bjuda på buffe eller liknande... Det är så svårt jag blir galen snart om vi inte lyckas bestämma oss

• Smink-freak

Själva summan 28 000 kr är det vi betalar för att vara på Torpa. Alltså,lokalhyra,mat,dryck,dukning,personal m.m
    Maten har dom olika menyer för. En meny kostar allt från 345 kr till 595 kr. Så med mat och dryckespaketet kommer det bli ca 28 000 kr. Då ingår allt runtomkring

• ProPPen-79

Okej! Då hänger jag med!

• Smink-freak

Vilket datum ska ni gifta er?
    Försök nu inte sno torpa ifrån oss

• ProPPen-79

Vi gifter oss den 17/6-06 om allt går som det ska, dvs vad vi bestämmer oss för... Vår ekonomi är inte den bästa och det gör att vi just nu tittar på olika lösningar vad gäller fest osv.
    Ni då när gifter ni er??

• Smink-freak

Vi ska gifta oss den 26/8. Vi planerar att ha alltihopa på torpa, även vigseln. Tror det kan bli urmysigt att ha den nere vid vattnet.
    Vad har ni satt för budget då? Hur länge har ni sparat?
    Vi har en budget på ca 60 000 kr och det känns som att summan bara ökar hela tiden. Detta är då iofs en summa vi har lyckats spara men jag tror att båda hans o mina föräldrar kommer erbjuda sin hjälp. Då blir det hela så mkt lättare

Svar på tråden Bra billig lokal i Södertälje