• ProPPen-79

Bra billig lokal i Södertälje

Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!

• Svar på tråden Bra billig lokal i Södertälje
  • Emma1

Smink-freak

Vilket paket ska ni ta? Känner ni någon som blivit fotad av honom förut?

• brallis

Är också nyfiken på nykvarns herrgård. Är det någon som har nummer dit eller har de någon hemsida. Har försökt leta på nätet men hittar inget. Får man ta med egen mat eller dricka dit?

• Smink-freak

Emma1

Vi ska ta det största paketet eller eventuellt uppgradera det. Vi ska få lite prisförslag men kontrakt är skrivet för det sista. Känner tyvärr ingen som har blivit fotad av honom men han verkar väldigt sympatisk.

• Emma1

Smink-freak

Okej det för 6000?

Vi har valt fotografen Schulte, han är väldigt duktig vunnit många priser men blir ju då tyvärr lite dyr. Men han har fotat vår familj ett antal gånger så man vet ju att korten blir väldigt bra.

10 kort hos honom kostar 4600 fast då är det i formatet 13x18 cm.

brallis

Vi ringde ett nr till turinge kyrka och därigenom kunde man boka herrgården oxå. Nr är 08/554 90920. Hoppas de är rätt nummer nu. När ska ni gifta er?

• brallis

Tack så mycket!!Vi har haft så svårt att hitta en bra lokal så vi har inte bokat in datum in. Hoppades på ett bröllop till sommaren men det verkar svårt. Mycket är ju fullbokat. Får kanske ställa in mig på ett vinterbröllop istället.

• Emma1

brallis

Oj glömde svara på den andra frågan
    Ja man får ta med egen mat och även dryck men ingen stark sprit. Man får ta med vin, öl, cider och vi frågade om man fick ha något till kaffet som baileys och whiskey och det gick bra.

• brallis

Det låter bra. Vet du om det finns någonstans i närheten där långväga gäster kan övernatta?

• Emma1

brallis

Jaså är allt fullbokat för sommaren? Ja man måste vara ute i god tid. Vi bokat kyrkan redan ett år innan och då fanns det bara en tid kvar den dagen vi ska gifta oss.

Nej tvärr vet jag inte något i närheten, har inte kolla men någon måste det ju finnas. Vi har bokat ett rum på torpa pensionat, men det är ju en bit dit och det är ju bara för oss för de har så mysiga rum.

• 03062006

det finns väll ett pensionat eller vad det nu är i turinge , precis bakom turinge kyrka.

• 03062006

emma 1
    Vi bor i södertälje men jag kommer ifrån taxinge.

Vi hade först bokat schulte som fotograf men för 10 kort i album + att han ska komma ut till taxinge för att ta kort var priset från 8000 kr,
    så jag har nu bokat en fotograf från taxinge som bara tar digitalabilder men han är jätte bra och han ska både fota innan bröllopet och sen inne i kyrkan för vi ska även ha dop
    och han tar mellan 3-4000 vet ej exakt ännu
    men då framkallade han ej något utan jag får alla bilder på en skiva även de dåliga sen kan jag själv framkalla de jag vill ha och göra vårt eget album,
    så det allternativet känner jag mig nöjd med.
    lycka till allihopa

• Emma1

Smink-freak

Ska ni fotografera er innan eller efter vigseln?

• Smink-freak

Emma1

Vi ska fotografera oss efter vigseln då jag vill kunna säga att jag faktiskt är gift på mina bröllopsbilder. Sen vill jag heller inte att min blivande ska se mig innan vigseln

• Emma1

Smink-freak

Okej. Vi hade först tänkt ta innan, men vi har nog ångrat oss så vi ska ringa fotografen och hoppas att det går bra att vi ändrar oss. Har ni tänkt ut någonting som gästerna ska göra under tiden?

• Smink-freak

Emma1
    Nope,vi överlämnar allt sånt till vårat värdpar. Sen kan väl förhoppningsvis 40 st vuxna männsikor roa sig själva i 1 timmer eller så.......

• Smink-freak

.....eller jo, vi ska ju servera snittarna medans vi är borta och även valfri dryck. Sedan blir det bubbel när vi kommer tillbaka

• Emma1

Smink-freak

Jo man tycker ju att de borde kunna roa sig 1 timme eller så. Har bara läst i många forum där folk som varit på bröllop och fått vänta tyckte det var så himla tråkigt. Men det är väl som man gör det=)

• Smink-freak

Emma1

Jag sätter förhoppningarna till mitt värdpar som sagt. När det gäller allt som har med festen att göra har jag ingenting att säga till om. Allt det ska dom utforma. Allt från fesstprogramen,till tal,sång och spex. Har dock lust att göra nåt för min man på festen. Typ,hålla tal sjunga eller nåt annat.Vet inte om mina nerver eller sångrösten pallar för det bara. Finns det nån sångcoach i Södertälje som kan sporra en lite och som man kan träna med?

• Elin B

Hej!
    Ett tips är att kolla med IFK, de hyr ut kamratstugan och Bäckstugan i Tveta, vid sjön.

Vi ska hyra kamratstugan för en fest i februari och vi betalar 900 kr för hyran (har rabatt som medlem i IFK). Om man inte är medlem kostar det 1800 kr att hyra kamratstugan ett dygn. Kamratstugan har sittplatser för 45 personer ungefär och ett fullt utrustat kök. Dessutom finns det en öppen spis som man kan elda i så det kommer att bli jättemysigt. IFK finns på www.ifksodertalje.se

En klar fördel med kamratstugan eller bäckstugan i Tveta är ju att vandrarhemmet ligger precis brevid, så att gästerna kan övernatta där om de vill.

Sen om du letar efter catering så kan jag verkligen rekommendera Alla tiders matlagare i Nykvarn. De lagade maten på min systers bröllop, och det var kanon! Du hittar dem på www.allatidersmatlagare.se

Lycka till! / Elin

• Emma1

Va bra att alla tiders matlagare är bra för vi har bokat dom till vårat bröllop=)

• GunnarEA
    Alla tiders rekommenderar jag också till Bröllopet. Kalasbra service och vi ordnade även serveringspersonalen via dom, som gjorde ett utmärkt jobb.

När det gäller Lokalen så hade vi väldigt svårt att hitta något ledigt, Juli-bröllop var tydligen vi inte ensamma om att vilja ha .  La upp en förfrågan på http://www.lokaler.nu/hyra-lokal/festlokal och fick då svar av en som hade den helgen ledig. Gick smidigt.

Det blev herrgården vid Turinge som varmt rekommenderas! 
Svar på tråden Bra billig lokal i Södertälje