Bra billig lokal i Södertälje
Vi ska vara på torpa pensionat. Dom håller i alltihopa, från mat till dryck,musik och dukning. Ingår även bordsdekorationer. Där kan du även ha bröllopsnatten om ni vill!
Vi ska vara på torpa pensionat. Dom håller i alltihopa, från mat till dryck,musik och dukning. Ingår även bordsdekorationer. Där kan du även ha bröllopsnatten om ni vill!
Vi är 42 personer och har än så länge bara fått ett hum om den totala kostnaden. Vi ska dit nu på lördag och träffa Jussi. Då ska vi gå igenom meny,dryck, vad som ingår m.m Vi räknar med att hamna på ca 28000 för allt. Vi ska bjuda på fördrink, ett glas vitt till förrätten,två glass rött till varmrätten och ett glas avec och kaffe till tårtan. Tårtan ingår oxå i priset. Det paketet med dryck har vi fått som kostnadsförslag 350 kr /person. Sedan tänkte vi att folk skulle få köpa det dom vill dricka själv i deras bar.
Själva summan 28 000 kr är det vi betalar för att vara på Torpa. Alltså,lokalhyra,mat,dryck,dukning,personal m.m
Maten har dom olika menyer för. En meny kostar allt från 345 kr till 595 kr. Så med mat och dryckespaketet kommer det bli ca 28 000 kr. Då ingår allt runtomkring
Vilket datum ska ni gifta er?
Försök nu inte sno torpa ifrån oss
Vi ska gifta oss den 26/8. Vi planerar att ha alltihopa på torpa, även vigseln. Tror det kan bli urmysigt att ha den nere vid vattnet.
Vad har ni satt för budget då? Hur länge har ni sparat?
Vi har en budget på ca 60 000 kr och det känns som att summan bara ökar hela tiden. Detta är då iofs en summa vi har lyckats spara men jag tror att båda hans o mina föräldrar kommer erbjuda sin hjälp. Då blir det hela så mkt lättare
Emma1
Kul att hitta nån i Södertälje som oxå heter Emma som ska gifta sig
När ska ni gifta er då?
Emma1
Jag bor i Mariekäll, du då?
Emma1
Jag och min sambo är 27 resp 33 år gamla.
I planeringen så är allt färdigplanerat i mitt huvud men inte i verklighet. på fredag kommer en fotograf hem till oss, vi ska med största säkerhet anlita honom och boka upp oss redan nu. På lördag ska vi som sagt till Torpa pensionat och titta igenom lite menyer,priser,komma överens om vad som ska ingå osv. Själva vigseln skulle vi så gärna vilja ha vid vattnet men allt beror på om vi får tag i nån präst som vill viga oss där. Annars blir det St.ragnhilds kyrkan.
Allt annat i planeringen är bara lösa tankar. Har köpt lite smågrejor redan nu så att man inte belastar budgeten med allt för mkt tex tack-kort,tiara, linser,smycken,parfym,skor till karln och frimärken till inbjudningarna. Har även gjort klart bordsplaceringen och sitter nu o filar på en hemsida vi ska ha som informations-sida
Puhhh, det blev långt detta
ProPPen-79
Har ni hört med bygdegårdar i kommunen? Kan man få hyra billigt om jag inte missminner mig.
ProPPen-79 och Emma1
Här kan ni se lite bilder på sånt jag går å suktar efter bla min drömklänning
groups.msn.com/Toxiclady/shoebox.msnw
Emma1
Angående ringarna så är det bara den med diamant i som jag ska ha. Förlovningsringen är mkt bredare, jag tror min är 6 eller 7 mm. Hade väldigt svårt att hitta en passande vigselring men provade denna på guldfynd och den satt som gjuten *lycklig*
ProPPen-79
Nope, har inte provat klänningen än men vet att det är den klänningen jag ska ha. Ska inte köpa den dock utan bara hyra så jag behöver inte oroa mig för samma sak som dig. Jag hade blivit asförbannad om dom hade sagt något sådant. Alla har väl rätt att prova utan att köpa. Det är ju deras ansvar som butik att se till att ha dessa klänningar som eventuella kunder ska handla. Kan man inte prova,ja då skulle inte jag handla.
Emma1
Min ringar kostar 3995 kr. Helt ok pris tycker jag
ProPPen-79
Min klänning kommer från Garamaj.se och kostar ca 4500 kr att hyra. Alla klänningar på hemsidan går att hyra och då ingår ändringar,tre dagars hyra och drulleförsäkring
Nu ni tjejer har vi varit på Torpa och bokat vår dag! Men gudras vad tomt det var på väggar och golv efter stölden. Tycker sååå synd om dom. Men det är fortfarande vackert. Känns så bra att vi ska vara där. Känner dessutom stort förtroende för personalen på stället. Och igår hade vi fotografen hemma och bokade honom. Betalade depositionen på 1000 kr så nu är det allvar
Emma1
Vi har inte fått nåt färdigt pris men vi räknar med ca 28-30 000 kr. Och då ingår ALLT.
Vi funderar även på att boka två rum åt våra föräldrar så att dom slipper åka hem och sova. Sen tar vi gemensam frukost på morgonen.
Emma1
Japp,vi har bokat fotograf!
www.fotografmichael.com/
Emma1
Vi ska ta det största paketet eller eventuellt uppgradera det. Vi ska få lite prisförslag men kontrakt är skrivet för det sista. Känner tyvärr ingen som har blivit fotad av honom men han verkar väldigt sympatisk.
Emma1
Vi ska fotografera oss efter vigseln då jag vill kunna säga att jag faktiskt är gift på mina bröllopsbilder. Sen vill jag heller inte att min blivande ska se mig innan vigseln
Emma1
Nope,vi överlämnar allt sånt till vårat värdpar. Sen kan väl förhoppningsvis 40 st vuxna männsikor roa sig själva i 1 timmer eller så.......
.....eller jo, vi ska ju servera snittarna medans vi är borta och även valfri dryck. Sedan blir det bubbel när vi kommer tillbaka
Emma1
Jag sätter förhoppningarna till mitt värdpar som sagt. När det gäller allt som har med festen att göra har jag ingenting att säga till om. Allt det ska dom utforma. Allt från fesstprogramen,till tal,sång och spex. Har dock lust att göra nåt för min man på festen. Typ,hålla tal sjunga eller nåt annat.Vet inte om mina nerver eller sångrösten pallar för det bara. Finns det nån sångcoach i Södertälje som kan sporra en lite och som man kan träna med?