Bra billig lokal i Södertälje
Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!
Någon som har något förslag på en bra och billig lokal i Södertälje med omnejd? Kommer att vara ungefär 50pers och bjuda på buffe, så bra med fullt utrustat kök!!
Hej!
Kul att hitta några som ska gifta sig och ha fest i södertälje. Killen och jag ska gifta oss nästa år och har precis bokat torpa pensionat för bröllopsnatten. Men som det ser ut ska vi ha själv festen i nykvarns herrgård.
Emma1
Kul att hitta nån i Södertälje som oxå heter Emma som ska gifta sig
När ska ni gifta er då?
Det mesta vi hade sparat har tyvärr gått till bilrep, vilket var nödvändigt då jag inte kommer till jobbet utan den... Men sedan kommer våra föräldrar att hjälpa oss med endel. Vi försöker hålla ned konstnader så det kommer bli ett billigt alternativ. Max 20-25000kr tror jag vi landar på!
Emma1: Vad kostar Nykvarns Herrgård?? Vi har funderat på den, men just nu håller vi på att kolla upp med ett ställe i Enhörna för catering till SIF huset i Södertälje alt. vara i deras egna lokal. Den tar dock inte mer än 30pers på ett plan och vi är närmare 40pers så isåfall måste vi dra ned på gäster...
Smink-freak
Så du heter oxå Emma?=)
Vi ska gifta oss 29 Juli 06. Vart i Södertälje bor du?
ProPPen-79
Herrgården kostar 1800 om någon som bor i nykvarn hyr den. Killen pappa ska bjuda oss på de=) Då finns det ju bord och stolar + tallrikar, glas m,m där.
Emma1
Jag bor i Mariekäll, du då?
Emma1: Det var inte så mycket, men vi bor ju inte i Nykvarn... Vi har prel. bokat SIF-huset inne i Södertälje. Men får se om det blir det eller ej, beror på vad catering firman ger för priser... Vi försöker hålla en ganska human budget, dock inte det lättaste Idag har jag provat klänningar och den jag verkligen fastnade för konstade visseligen bara 3650:- men jag hade tänkt mig någonstans runt 1500:-... Men jag ska nog försöka spara ihop till den för den var verkligen perfekt, får flörta lite mer med min mor som också tyckte den var jättefin...
Vad roligt med flera från stan som planerar!! Vi har valt att inte avslöja ännu för vänner och så att vi planerar så man har ingen att bolla ideer med direkt. Så jag gillar verkligen den här sidan där man kan fråga om råd och tips!!
Smink-freak
Jag bor i västergård så inte långt ifrån=)
Hur långt har ni hunnit i planeringen?
Hur gammal är du och din kille?
ProPPen-79
Nej inte vi heller men vi känner folk som gör så det är skönt. Vad kul att du hittat en klänning. 3650 var ju bra pris. Vi har inte riktigt bestämt budget ännu. Men båda vi jobbar nu så då lär vi kunna spara ganska mycket varje månad, än så länge har vi inte hunnit spara ihop så mycket.
Ville bara säga att jag bor oxå i Västergård...
Bodastigen.
Emma1
Jag och min sambo är 27 resp 33 år gamla.
I planeringen så är allt färdigplanerat i mitt huvud men inte i verklighet. på fredag kommer en fotograf hem till oss, vi ska med största säkerhet anlita honom och boka upp oss redan nu. På lördag ska vi som sagt till Torpa pensionat och titta igenom lite menyer,priser,komma överens om vad som ska ingå osv. Själva vigseln skulle vi så gärna vilja ha vid vattnet men allt beror på om vi får tag i nån präst som vill viga oss där. Annars blir det St.ragnhilds kyrkan.
Allt annat i planeringen är bara lösa tankar. Har köpt lite smågrejor redan nu så att man inte belastar budgeten med allt för mkt tex tack-kort,tiara, linser,smycken,parfym,skor till karln och frimärken till inbjudningarna. Har även gjort klart bordsplaceringen och sitter nu o filar på en hemsida vi ska ha som informations-sida
Puhhh, det blev långt detta