Inlägg från: Lina & Gustav |Visa alla inlägg
  • Lina & Gustav

100.000 för ett bröllop

Jag fattar ingenting... Hur kan ni ha så små budgetar?
    Vi ska 60 gäster, bröllop på bygdegård, catering, och importerad sprit från Tyskland.
    Inget utöver det vanliga, förutom en kvartett i kyrkan för 5000.
    Ändå hamnar vi på 100 000 kr... Hur kan det vara möjligt?
    Jag använder kalkylen på "Brudpar och Verktyg" och det är där jag landar,,, Men bröllopsresan är på 30 000, så skälva festen går på 70 000. Hur gör ni??
    / Lina

• Svar på tråden 100.000 för ett bröllop
  • Lina & Gustav

ja jag ser inte en enda sak som jag kan banta ner priset på.. och det är såååå deprimerande

• Lina & Gustav

AMMO - Ja det låter verkligen som vi sitter i samma båt. Kostnaderna drar iväg så fort.
    Råd med detta? Nej verkligen inte jag heller... Vi kommer att vara så luspanka som man kan vara efteråt. Vi borde egentligen inte ha så dyrt.. men har man drömt om det så har man ju

• Lina & Gustav

Nej jag vet inte heller. Men många verkar laga mycket mat själva, och det kanske blir massa pengar. Att sy klänningen själv verkar också poppis. Jovisst att jag skulle kunna sy min klänning med.. om jag ville gifta mig i en vit sopsäck

Att åka till Tyskland och köpa alkoholen sparar ju iallafall in en del pengar. Och jag ska försöka hitta min klänning 2nd hand, annars kostar den 9000.

Svar på tråden 100.000 för ett bröllop