• Ammo

100.000 för ett bröllop

Hej Lina!

jag tror att du och jag planerat rätt lika.Har också gjort min budget här på siten och hamnade på chockande 100.000 kr.
    Kommer ha 60-70 gäster, liveband på kvällen, buffe mm ungefär som dig.

Men jag har inte orken att laga mat själv, vill inte ha en ring för 1500kr, vill ha en fin brudbukett och håruppsättning. Det sista jag ville vara att lägga ner 100.000 på en dag, är långt ifrån rik.
    Men jag vill inte snåla på mitt bröllop heller. Men som sagt trots att jag "dragit ner på mycket" så hamnar kalaset på hundra loppor ändå,stön!
    Fest ca 35.000
    Kläder med tillbehör för "alla" ca 12.000
    ring (ska bära den hela livet) ca 10.000
    transporter 2000
    hår,blommor mm 3000
    resa 20.000-30.000
    hotellnatt 2500
    övrigt 5000,(tillkommer allt möjligt,inbjudan mm mm)

Phu, får verkligen hoppas att detta bara blir en sådan dag i livet. Men den är nog i slutändan värd varenda krona!

• Ammo

Känns skönt att jag inte är ensam, tack Lina.
    Det var en bra tråd, när jag läst över allt på denna sida så har som sagt alla hamnat mellan 20.00-40.000 och jag har inte heller förstått hur de lyckats hålla en sådag budget för typ 50-60 gäster.
    Som jag skrev bara ringoch kläder är ju 20.ooo och då pratar jag hyra killens+ marskalkens kläder, klänning till mig max 5000,underkläder, skor + tärnornas kläder a 500 st.

• Ammo

Jag har hittat en klänning för 4990, men släp och hela baletten, men vill kika mer innan jag köper den, man kan ju hitta något billigare.
    Jag skulle också se ut som en sopsäck eller spöket Laban om jag sydde själv. Men jag är impnerad av de som kan!!
    Vi funderade på maten,laga,catering osv men eftersom ingen av oss är någon mästekock eller har ork så slog vi bort den tanken.
    Vi bollade 2 ställen,hyra gård m catering, fixa servieringspersonal (ingen jobbar gratis) egen sprit mm eller ett ställe där personal,mat mm ingick.
    Vi valde det andra alternativet, det blev billigare!
    Vi får:
    brudskål, buffe,vin till maten,kaffe,avec,tårta,(personal,städning,lokal)
    för 450:-/pers.
    Det går inte att hitta billigare.
    Sen dealade vi till att vi köper in extra öl och vin som han i sin tur säler för 15:- st. (istället för hans 49:- ölen).

Svar på tråden 100.000 för ett bröllop