Inlägg från: karolina78 |Visa alla inlägg
  • karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • karolina78

ja jag tyckte också att det var mycket, men har man pengarna så har man....men vi har valt att ha lite mer pengar över till vårat gifta liv.....

• karolina78

glömde tillägga att VI inte har råd med ett sånt dyrt bröllop...men det vore ju häftigt om man hade!

• karolina78

ojojoj....jag har inte varit inne här på ett par dagar så jag blev lite chockad att jag fått så många svar! jag har nu läst hela tråden med mycket blandade känslor... vill bara klar göra ett par saker,
    -jag har aldrig påstått att ALLA kan har råd med "dyra" bröllop.
    -prioritera måste väl alla som INTE har en obegränsad budget.
    -jag tycker att oavsätt vilken budget så handlar det egentligen om två som älskar varandra så mycket att de förhoppningsvis kommer att älska varandra hela livet och vill visa det genom denna cermoni...

vill bara förtydliga yttligare att våran budget avser en hel helg med boende och "helpension" (dvs middag+frukost+"lunchmatsäck"+afternoon tea+bröllopsmiddag+brunch) för ca 85 gäster,all dekoration, inbjudningar presenter till gästerna mm. mm.

brudklänningen betalar min far "istället för bröllopet" som min far säger-har jag inte råd att gifta bort dig så ska jag väl iallafall få se till att du ser skaplig ut på din stora dag!
    sen kommer resan utanför av helt andra skäl...

vat egentligen inte varför jag känner att jag måste försvara vår budget....men roligt att jag inte är ensam och TACK för fina inlägg :)

• karolina78

hon kanske inte lagt ut fotograf bilderna...det kanske bara är gästernas bilder?

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?