• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • Valli

370 000? Men då måste man ju va miljonär. Då spelar man ju i en helt annan division så att säga.

• karolina78

ja jag tyckte också att det var mycket, men har man pengarna så har man....men vi har valt att ha lite mer pengar över till vårat gifta liv.....

• karolina78

glömde tillägga att VI inte har råd med ett sånt dyrt bröllop...men det vore ju häftigt om man hade!

• Mi@

Tycker att ert låter rätt påkostat också! (Menar inget negativt alltså!) De flesta vi känner planerar kring 30.000 kronor... antingen kuvertavgift eller göra maten själva.

• shalimar

Vårt bröllop gick på över 200 000 inkl. resa. Och ja - det var lyxigt - men värt vartenda öre!!!

• Lina & Gustav

Vi har satt 100 000 till budgeten. Då kommer vi vara luspanka efteråt. Vi har egentligen inte alls råd med det, men man gifter sig ju bara en gång...

• krammia

Vi har 50 000 kr i budget. Tycker att det är helt okej och vi orkar inte snåla en dag som denne!

• Sarge

Vårt bröllop gick lös på ca 115.000:- (budgeterat 100.000

Lyxigt & värt varenda krona !!

Utöver detta planerar vi att lägga ca 30-40.000:- på resan

• Jennan

Vi hade en en budget 140 000 kr och det gick på 120 000 kr med hjälp från föräldrar och så..=) Visst känns det som mycket pengar på en dag men vi ångrar oss inte en sekund. Vi fick det vi ville...

Vi satte oss 2 mån innan bröllopet och funderade på hur vi skulle kunnat göra annars. Hade vi nöjt oss med kyrka och bygdegård? Nä... vi kände nä... och då gick vi in helhjärtat i våra planer.

Ge tankarna en andra chans innan bröllopet får då kommer ni inte ångra er. För mitt i planerna kan man få lite hybris för man inser vad man kan kunde gjort annars för pengarna..=)

Lycka till!!!

• Lapinette

Vårt bröllop landar nog strax under 100 000 och då kan man nog säga att allt är ett budgetbröllop utom själva middagen och festen. Vi vill ha äkta champagne och vara på ett vackert ställe med god mat. Som sagt, det hela beror ju på vad man prioriterar.

Tror också att det är bra att titta på alternativ och sedan vara säker på att det är det här man verkligen vill.

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?