• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • Lilla spöket Laban

Amelie hade Brigitte Grenfelt som fotograf, men hennes bilder får hon ju inte lägga ut på hemsidan utan upphovsmannens medgivande. Om jag inte minns helt fel kostade hennes ring på 4 carat runt 800.000 kr, då kommer man snabbt upp i den summan. Nu får man ju också tänka på att hennes man är amerikan och i USA är det ju mycket mer vanligt att budgeten är högre.

• Royalisten

Här finns en tråd att läsa om Amelies bröllop:www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m357100.html

Hennes man var från England.Och dom bjöd alla gäster på hotell 2 nätter,Nordic Ligth och Grand Hotel Saltsjöbaden.Brigitte Grenfeldt var deras fotograf.Dom bilderna på hemsidan är tagna av familj och vänner.

• feb25

oftast är det så, ju mer det kostar ju enklare ser det ut,
    men vilken upplevelse alla gäster hade på deras bröllop...

• Lise-Lotten

Jag tycker att Amelies bröllop verkade vara helt underbart, tala om att måna om att gästerna skulle få en underbar upplevelse. Hade jag haft hennes möjlingheter ekonomiskt så hade jag nog kört på jag med

Jag kommer inte själv att ha ett stort bröllop men jag tycker det är superkul att läsa om andra som slår på stort och gläds med dem som har möjlighet att uppfylla alla sina önskningar.

Vi har valt att lägga pengarna på vår bröllopsresa och våra ringar, för det är vad vi känner att det är vad vi kommer att minnas och ha glädje av efteråt.

Kram
    Lotta

• Maria

Det finns ju de som kostar på ännu mer, framför allt utomlands. På Oprah Winfrey show såg jag ett par som pratade om sitt fantastiska bröllop som kostat 7 miljoner $, alltså drygt 50 miljoner i svenska... Man hade flugit in gäster till en speciellt uppbyggd tätstad ute i öknen och det så klart att med sådana grepp så blir det dyrt!

Vill de lägga så mycket pengar så är det ju deras sak, men jag tycker det blir helt fel om man lyssnar på en del (bl.a. inom den proffesionella brölllopsindustrin) som säger att det måste kosta typ 100,000 eller mer för att vara ett bra bröllop - man kan gifta sig alldeles utmärkt även på låg budget. Jag har en väninna som la ut ca 5000:- totalt på sitt bröllop och jag tyckte det var ett jättefint bröllop. Visst, lite genvägar fick ju tas - middagen lagades med hjälp av skäkt och vänner, brudklänning köpte hon second hand o.s.v. Men hellre det än att t.ex. låna upp pengar och sedan behöva betala av i efterskott eller att som ett par jag känner vänta år efter år med bröllopet bara för att de tycker att de inte har råd.

• Beachy

Maria
    Ja, visst är det tråkigt för par som lånar för att ha råd med ett storslaget bröllop och så sitter de i skuldfällan sedan.

Det hänger inte på pengarna hur trevligt och fint ett bröllop är. Gästerna kan få en superupplevelse även på en mycket tight budget. Precis som du nämnde så går det om man tar genvägar.

Visst är det superläckert att kunna flyga sina gäster till ett tält i öknen, men det är få som har en sådan budget, och då får man rätta sig efter sina egna tillgångar.

• Izunia

Jag tycker att det ar sa j**la synd att folk inte ska kunna beratta om sina brollop har vare sig de har stor budget eller liten. Det ar intressant att hora bade tycker jag!!

Det ar ju anda valdigt mycket prat har om lag budget- vad man kan spara pa etc..Vilket ar bra! Men det finns aven de som vill och kan lagga lite mer.

Jag alskar lyxiga brollop!
    Ar sjalv snart i brollopsindustrin och haller med om att brollop inte behover kosta mycket. Men som de flesta har redan vet, springer notan snabbt ivag.. Man "behover" fler saker an man forst planerat! haha..

Alltsa! Mer Brollop av alla budgetar!

• Beachy

Izunia

Förstår inte ALLLS vad du menar med att man behöver fler saker än tänkt från början....!!!!

• Gerda

Såg just Amelies bröllopsfoton som Brigitte Grenfeldt tog! Jätte fina bilder.

www.brigitte.nu gå till bröllop och galleri. Klicka på de små ikonerna längst ner - Amelie är den med båthalsad urringning och slöja framför ansiktet.

• Izunia

jo beachy...

Man "hittar" fina saker men tiden och kommer pa fler ideer..hahaha HELA tiden!!

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?