• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • jocelyn

Jag tycker man kan slappna av lite och glädjas med andra. Det kan vara jätteroligt att kolla på lyxgrejer utan att själv növändigt vilja ha det. Och även om man tycker olika om hur pengar "bör" spenderas kan man ju hålla inne med det när det gäller andras liv. Avundsjuka är inte klädsamt på någon!

• cousin it

Vår budget ligger på 100.000 kronor. Ringar ca 30000:- bröllopsresa ca 30000:- så själva bröllopet blir inte så påkostat. Vi vill lägga de största pengarna på det som varar längst! Ringarna resten av livet förhoppningsvis och resan blir ju åtminstone tio dagar...

Hade jag behövt lägga massa pengar på fotograf så hade jag gjort det oxå men nu e jag bröllopsfotograf själv och ska fota min kollegas bröllop så hon fotar mitt i gengäld.

Vi har inte heller egentligen råd med ett så dyrt bröllop men va f.. man gör det ju bara en gång som sagt!

• cousin it

ps. Jag håller med Jocelyn! För mig som e medelsvennson så e 100.000:- dyrt men är man snorrik så kanske en miljon motsvarar mina 100.000:- Kul för dom som har råd med det!

• annaglitter

om jag inte minns fel hyrde amelie och hennes man ett helt hotell för gästerna.
    Varför inte, jag menar om vi hade haft obegränst med pengar hade vi flugit alla vi kände till England och bott på slott en vecka :)

• cousin it

oj... tittade just på bilderna som royalisten hade lagt ut... Om det var hon som hade en budget på 1 mille så la hon för lite pengar på att få en ordentlig fotograf!!!! Hade jag haft såna pengar så hade jag hyrt in Kenneth Linge eller Nordstrands fotograferna!!! Hemsidan hade jag nog oxå lagt lite pengar på!

• karolina78

hon kanske inte lagt ut fotograf bilderna...det kanske bara är gästernas bilder?

• Beachy

Usch vad trist att hon (Amelie) blev "mobbad" här inne bara för att hon hade gott om pengar. Varför kan inte folk glädjas istället för att vara avundsjuka?

Vårt bröllop går verkligen inte på 1 miljon, men vi kanske läger ner mer pengar än många andra och ibland kan jag känna att det är jobbigt att berätta om sånt här. Trodde detta var ett forum för ALLA som går i bröllopstankar eller bröllopsplaner, oavsett inkomst/förmögenhet.

När jag hör saker som "hon la 1 miljon på sitt bröllop" etc här på BT så är jag väldigt skeptisk till summan, mycket pga avundsjukan. Har hon sagt att det gick på ca 1 milj eller är det en massa som "tror det" och/eller läser mellan raderna. Oavsett hur det egentligen är så var ju bröllopet väldigt fint och ganska påkostat, men inte SÅÅÅ himla påkostat. Håller med om fotona, men det kan ju vara som karolina78 säger.

Även om inte bröllopet var otroligt pampigt, så om de betalade för gästernas flyg (han kom från England om jag inte har fel) och hotell så rinner notan iväg. Speciellt här i Sverige!

• cousin it

ja - det hoppas jag verkligen för hennes skull att det bara var privatbilderna. Man e väl lite bortskämd när man jobbar me de själv.

• Lillan2

Det är bara gästernas bilder (hon använde någon känd fotograf - kommer inte ihåg vilken typ Brigitte - för jag såg bilderna när jag surfade runt och letade fotograf) För er som undrar så kan jag säga att det var helt fantastiska bilder som verkligen gjorde bröllopet rättvisa.

• annaglitter

jag tror att jag läste att det skulle kostat mer än 1 miljon. De fick det bröllop de ville, vilket ju är det viktigaste. Sen kan jag tycka att för i miljon skulle jag nog vilja ha lite mer.. ja vet inte men liksom mer..hmm..prål eller nåt. Det var vackert men inte sååå vackert om ni förstår :)

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?