• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • Beachy

Tattar-Emma

Vi betalar allt till tärnorna och marskalkarna. Detta för att vi vill att tärnorna skall ha en specifik klänning och killarna en viss skjorta.

Men detta är väl en smaksak. Vi vill ha ett enhetligt utseende på alla i brudföljet och det är vårt val. Det finns säkert lilka många som inte gör så.

Vi tycker också att det är en ära att de vill vara med och tycker att man i alla fall skall sponsra så mycket man kan.

• Meddelande borttaget
  • Sarge

Vi betalade allt till min tärna & hans bestman

Tärnan:
    2200:- för hennes klänning
    1000:- för make/hår
    650:- för blommor

Bestman:
    2300:- för hans frockcoat
    150:- för hans corsage

Visst, det är en ära att få vara tärna/bestman, men det är även en ära för oss att dom VILL vara tärna/bestman.
    För oss var det en självklarhet att betala allt.

• aw76

Ja jag tror ifall man vill att sin tarna ska ha en viss klanning ska man nog iallfall erbjuda att betala. Min tarna erbjod sig att ha en klanning soim hon redan hade men da jag ska ha 2 st tarnor sa vill jag hellre att de har samma klanning som jag valt sa da betalar jag. Sen skor och vaska etc ifall de vill ha nytt, sa kan de betala sjalva.

Jag betalar daremot inte frissa etc eftersom det ar upp till dem ifall de vill ha frisyr och smink profissionellt gjort- jag har inget emot att de gor det sjalva...

• Lilla spöket Laban

Vi betalade halva tärnans klänning eftersom hon hade svårt att hitta någon hon ville ha och den hon hittade kostade 3000kr, jag var med, men tärnan fick själv välja färg och modell. För mig var det viktigt att tärnan kände sig bekväm då hon också får en hel del uppmärksamhet. Jag ville gärna ha sällskap hos frissan så jag betalade hennes smink och frisyr också. En liten present fick hon också som tack för all support och hjälp.

Har man de minsta krav på tärnans utseende tycker jag absolut att man ska betala för det.

• Numera gift och lycklig!

Vart kommer ga pa ca 120.000 for 95 gaster, inkl. klanning men exkl. brollopsresa... kanns i planboken som ganska stor budget...

• Izunia

ska beställa tärnornas klänningar efter nyar..Jag har ju krav pa hur de ska se ut sa det är var kostnad.

Är det bara vi eller är det inte svart att sätta upp en budget innan man ens vet vad allt kommer att kosta...? Vi har ju gjort en preliminär.. Men jag hittar nya grejer hela tiden!

• Lapinette

Jag tror vi kommer att hålla vår ganska så väl. Jag älskar att lägga budgetar och planera .... fast å andra sidan så har jag redan spräckt budgeten för morgongåvan!

Vi kommer att ha (tycker jag) ett lågbudget bröllop i allt utom själva middagen där det är den finaste champagnen, superbra och erkänd restaurang med god mat och massor med gott vin.

För oss är det viktigt medan det för andra inte spelar like mycket roll. Det är det som är det trevliga med bröllop....valfrihet!

• Brud -05?

Vi budgetterade först till 100 000, men sen la vi gränsen på 80 000 utan resa. Till sist hamnade vi på 59 000kr utan resa.
    Och det var det värt kan jag säga. Skulle jag ändra nåt idag, så skulle det i så fall vara klänningen. Hade nog kunnat hyra den ändå, istället för att läga 5000kr på en som jag fick gjord till mig... men, men allt annat blev ju så himla bra : )

• Lapinette

Brud -05? - hur lyckades ni gå ned så pass i pris??!! Vi hamnar nog på ca 90 000 utan resa och jag tror inte vi kan få ned priset ytterligare...men som sagt då har vi riktigt fin restaurang med bra mat, vin och champagne och en svit i det priset.

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?