• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • Izunia

Lapinette: Jag ha haller med dig...Jag har ocksa alltid drömt om ett stort kyrkbröllop..annars hade utomlands (solöar) latit fantastiskt!!

Lapinette: Hur manga hade ni bjudit?

Kan lägga ut var sida ocksa..
    www.brollopshemsida.com/isabelle&andrew

• KCsMama

Om vi gör vår förnyelsefest PRECIS som vi vill ha det kommer det gå på 150.000kr inkl bröllopsresa. Vi har gjort en budget där det totalt blir 80.000kr inkl resan.. Samtidigt som det skulle vara skönt att spara pengar så känner man ju ändå att det kanske inte blir riktigt som vi vill..

• Izunia

Vi har bestämt oss för att göra det nästan precis som vi önskat. Klart att man hade kunnat ga lös med mera cash men vi ska ju bjuda väldans massa människor, alla vänner och familj för att vi vill dela denna dag med alla. Jag skulle faktiskt inte vilja gifta mig om det inte hade varit som vi velat...

Men det är ju självklart personligt. Om ni känner att ni far en bra fest, med allt vad det innebär för 80.000 kör pa det...men känns det som om nagonting kommer att saknas....vänta! Ni kan ju inte göra om det efterat liksom...

• Lapinette

Gemma - jättekul att se er på bild! Väntar på de resterande korten.

Izunia - vi vill inte bli fler än 60 då lokalen säger stopp där. Vi kan var upp till 100 men då ryms inte alla i samma rum och det vill vi absolut.

• Gemma

Lapinette: Vi var lite drygt 70 och det var nästan frustrerande att inte hinna prata med alla... men ändå mysigt och intimt. Tror 60 blir jättebra, om man inte har väldigt mycket släkt... vi har "tack och lov" inte så mkt släkt så det var nästan bara kompisar. vilket vi personligen gillade.

Och jag har över 1000 bilder så de kommer att läggas upp tillsammans med lite filmer, grafiska grejer med mera... men det får jag ta på fritiden för mitt reklamarjobb är rätt krävande hehe...

• Gemma

Lapinette: Hemsidan görs lämpligen EFTER bröllopet... när man sitter där med all sin lediga helgtid och frustration över att det är över ;)

• Lapinette

Gemma - så man kan sitta där och drömma sig tillbaka.....låter trevligt! En fråga, du gifte dig i Frankrike. Bor du där nu? Vi har själva ännu inte rett ut vart vi ska bo pga av jobb etc.

• Gemma

Hej lapinette! Jag är stockholmsbo. Vi kommer nog inte att bo i frankrike, däremot känns det viktigt att behålla kontakten med landet, speciellt mannens uppväxtstad. Jag använder delvis svenskan som arbetsredskap så jag är lite geografiskt begränsad... i synnerhet som min franska är rätt krattig. Längtar din man till Frankrike, gör du det eller båda två? De där fransmännen kan ju ibland vara rätt bra patriotiska...

• Lapinette

Salut,
    Jag bor ju i Stockholm halvtid och i Cannes den andra delen av tiden. Det är där min blivande bor. Så jag pendlar helt enkelt emellan. Han bodde i Stockholm när vi träffades men då arbetet las ned så sökte han sig vidare och hamnade först i Österrike, 1 år, och nu i Cannes sen 2 år. Han söker jobb i Stockholm men det är inte lätt att hitta något inom hans nisch samt att han har ett superbra jobb av idag. Själv är jag inbiten Stockholmsbo och vill helst att han ska komma hit men hittar han absolut inget här så blir det jag som får packa väskorna och flytta ned. Cannes är ju jättefint men hemma är ändå hemma!

• Lapinette

Ska tillägga...jag har ett jobb jag trivs med, inte han.

Gemma - antar då att din make bor i Stockholm (avis).

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?