Mmm....Valrhônamousse låter inte helt fel. Vår tårta blir dock simplare. En idé jag fick redan dagen efter friet. Vi ska ha Scwharzwald. Min blivandes släkt bjuder alltid på den när vi är där. Är lite av en familjetårta och de bor nära Scwharzwald, gränsen till Tyskland.
Menyn har vi inte bestämt än utan ska diskutera fram den med kökschefen. Har antecknat ned saker som vi tycker om att äta så som gåslever, fikon, truffel, parmesan, pilgrimsmusslor, anka.... sen får vi se vad han sätter ihop. Gällande vinerna är vi två vinfantaser som har en hel del dyrgripar liggande i vår bar. Brukar köpa direkt hos producenter eller på vinmässan som är utanför Nice två gånger om året. Tyvärr får vi inte ta med eget vin till restaurangen ...och i Sverige kostar det! Bara champagnen kostar 640 kr/flaskan för något oäkta bubbel är det inte tal om.
I vår budget räknar vi inte med någon resa. Dessa (vi tänkte göra 2) lägger vi utanför. Den första blir en lyxig men kortare variant i Europa 2 dagar efter bröllopet. Den andra blir i höst och då längre bort (troligen Asien). Karibien var vi i våras (Guadeloupe) så det känner vi inte alls för.
Jag bor i Cannes för att min blivande bor här. Jag jobbar på ett svensk företag och gör det 2 veckor i månaden på distans. Lyckades övertala min chef!
Lycka till med hemsidan Gemma! Är också nyfiken på att få se dina bilder.