• karolina78

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

hej!
    jag vet inte riktigt vad gränsen går för hur stor budgeten skall vara för att räknas som stor men är det någon som känner sig träffad?
    vi har en budget på 150 000 exkl bröllopsresa och brudklänning... är det såå mycket?
    min svägerska gifte sig i sommras och hennes bröllop gick på ca 370 000....

• Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
  • BlueTopaz

Vi har en budget på 130.000:- och då är det mesta budget förutom festen, vi prioriterade ett maffigt bröllop som håller i 2dagar (brunch o tillgång till spa- avd. dagen efter).
    Men det blir ju till att ta lån..

• Gemma

Lapinette: Värre upp - han bor i Shanghai. Det suger. Men han kommer i alla fall när projektet är över, om drygt ett år. Och han tittar över nu till jul.

• Gemma

Cannes är rätt speciellt... och väldigt olikt Stockholm. Men det är ju över huvud taget stor skillnad mellan Sverige och Frankrike känns det som.

• Lapinette

BlueTopaz - inget spa här och inga lån Men även här läggs den stora summan på festen. Skulle absolut kunna lägga ut mer men vi försöker hålla igen.

Gemma - Shanghai...ja då pratar vi distans. Har inget emot att bo i Frankrike bara jag hade ett jobb. Kan omöjligt tänka mig som hemmafru.

Förresten Gemma, har provat klänning i spets med band rund midjan och såg nu att du hade något liknande. Det blir förmodligen något sånt efter att ha velat hit och dit i 6 månader (ang. klänning).

• KCsMama

Hur ser era fester ut och hur mycket pengar läggs just på det??

Vi velar mellan att hyra lokal och ha catering (ev buffé) och köpa egen alkohol eller ha på någon restaurang/herrgård där de ordnar allt till ett kuvertpris.

• CTS

Våran budget ligger på ca 120 000:- men jag är nog rädd att vi spräcker den ganska så mycket, det är en massa "lull lull" som hela tiden kommer till som man inte räknat med och som man inte vill vara utan då det sätter piff på allt ihopa.

• Izunia

CTS..jag känner precis likadant!

KCsMama: Vi ska hyra STOR lokal och i det ingar serveringspersonal etc. Da maste vi dock beställa var mat fran Restaurangen(vilket är helt ok!)men vi far ha egen alkohol! Det var det viktigaste!
    Men eftersom vi blir ca 200 blir ju middagen dyrast för oss. Vi har valt att ha buffé da det blir enklast med att folk kan välja vad de tycker om, allergier etc..

Dessutom ska vi köpa stolsöverdag och sa har vi köpt mkt till dekoration.

• Lapinette

Vår budget på restaurangen ligger på drygt 1 000 kronor/person. Troligtvis går vi över detta men vi försöker verkligen "hålla igen". Vi kommer att bjuda på mat och vin/öl hela kvällen. Önskar man sig en drink får man gå till baren på hotellet/restaurangen.

Gällande allergiker så är det inget problem trots sittande middag. Vi meddelar bara restaurangen samt sittplats så får de något annat gott att äta.

• Gemma

Lapinette vad jobbar du med i stockholm..?

• Lapinette

Hi Gemma,
    Jobbar med marknadsundersökningar. Lägger upp projekt, säljer, skriver rapporter, gör presentationer. Just den sortens undersökningar som jag jobbar med innebär att jag kan styra upp mina kundbesök och sitta på distans och skriva rapporter, planera etc.

Hur hade ni tänkt att lösa distansen? Eller din make kanske bor/jobbar från Stockholm i normala fall.

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?