nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
Det finns ju de som kostar på ännu mer, framför allt utomlands. På Oprah Winfrey show såg jag ett par som pratade om sitt fantastiska bröllop som kostat 7 miljoner $, alltså drygt 50 miljoner i svenska... Man hade flugit in gäster till en speciellt uppbyggd tätstad ute i öknen och det så klart att med sådana grepp så blir det dyrt!
Vill de lägga så mycket pengar så är det ju deras sak, men jag tycker det blir helt fel om man lyssnar på en del (bl.a. inom den proffesionella brölllopsindustrin) som säger att det måste kosta typ 100,000 eller mer för att vara ett bra bröllop - man kan gifta sig alldeles utmärkt även på låg budget. Jag har en väninna som la ut ca 5000:- totalt på sitt bröllop och jag tyckte det var ett jättefint bröllop. Visst, lite genvägar fick ju tas - middagen lagades med hjälp av skäkt och vänner, brudklänning köpte hon second hand o.s.v. Men hellre det än att t.ex. låna upp pengar och sedan behöva betala av i efterskott eller att som ett par jag känner vänta år efter år med bröllopet bara för att de tycker att de inte har råd.