• Gerda

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

Jo fast jag uppfattar denna tråd som en diskussion av bröllopsbudget, gällande samma saker som budgetbröllopstrådarna där folk har mindre budget.

Är så trött på folk som tar illa upp av att andra kostar på sina bröllop. Nu tillhör jag buidgettruppen - max 40000 har vi satt. Men jag tycker det är jätte kul att trådar som denna finss, att få läsa om extravaganta bröllop.

På de amerikanska bröllop jag har varit på har de kostat minst 150 000 och då har den budgeten varit ett litet bröllop.

Majoriteten kanske lägger sin budget på 50-70 000 och många av bröllopen här är så lika varandra. Jätte kul å få läsa om vad folk spenderar mer pengar på med större budget. Ibland blir det dyrare enbart för att de har många gäster, ibland för att de låter blommorna kosta massor! Allt bara kul!

• Gerda

Såg just Amelies bröllopsfoton som Brigitte Grenfeldt tog! Jätte fina bilder.

www.brigitte.nu gå till bröllop och galleri. Klicka på de små ikonerna längst ner - Amelie är den med båthalsad urringning och slöja framför ansiktet.

• Gerda

tattar-Emma

Vi ser det som en ära att våra (ev.) tärnor o marskalker VILL vara tärnor på vårt bröllop. Tyvärr har vi inte råd att köpa allt till dem utan kommer snarare att ge dem ett bidrag på ca. 1000kr. Mer har vi inte råd med om vi har 2 tärnor och 2 marskalker.

Å andra sidan kanske vi rymmer - så då blir det inga tärnor eller marskalkkldäer att bidra till ;)

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?