• msbine

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

Vår budget ligger på 70.000kr exkl bröllopsresa... Tycker att det är mer än tillräckligt, men usch vad dyrt allt är :)

• msbine

Visst har alla råd att spara ihop till sitt drömbröllop, det handlar bara om hur lång tid man vill spara. Vissa kanske får spara flera år, medan vissa kanske det räcker med ett par månader.
    Å jag/min m2b prioriterar vårt bröllop framför allt annat just nu eftersom vi vill ha ett ganska stort bröllop.
    Att få det bröllop man vill ha behöver inte betyda att det kostar en massa, medans det ibland (som i mitt fall) kostar det en del. Tyvärr har vi inte råd att få exakt det bröllopet vi vill ha, så då får man prioritera bort vissa saker för att komma undan lite billigare. Tex göra alla trycksaker själv, inte ha rådjurssadel till middag osv kanske. Jag och min m2b har satt en lista över vad vi verkligen vill ha och sen prioriterar man efter den. Jag har drömt om mitt bröllop sen jag var 8år, så jag tycker att det är värt varenda krona det kommer att kosta, skulle gärna lagt mer :)

• msbine

biancablanca: Naivt tycker jag väl inte att det är att tycka att alla har råd med sitt drömbröllop. Vissa får kanske spara i ett år medan andra kanske i 70, det beror ju på vad man vill ha. Vi har valt att bo kvar i vår lägenhet för att klara av att spara ihop pengarna till bröllopet istället för att flytta till hus som vi åxå vill. Just nu prioriterar vi bröllopet först...

Sen e de ju så att alla har olika drömbröllop, inget är bättre än det andra, så länge man får vad man vill ha. Sen om det kostar 300kr eller 300.000kr det spelar väl ingen roll. Man väljer ju själv vad man vill lägga ner på det, eller?

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?