nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?
370 000? Men då måste man ju va miljonär. Då spelar man ju i en helt annan division så att säga.
370 000? Men då måste man ju va miljonär. Då spelar man ju i en helt annan division så att säga.
Hm, många pratar om att de gör det bröllop de vill ha och att det är värt pengarna. Jag tycker det är lite märkligt inställning.
Jag gör ju också det bröllop jag vill ha - även om det kostar 20 000:-. Jag vill inte slösa för mycket pengar, eftersom det strider mot min politiska uppfattning. Jag är verkligen ingen materialist.
Vårt bröllop är lika vackert och genomtänkt som om det hade kostat 150 000:-Kärleken och den rolig fest ligger ju inte i pengarna.
Sen tycker jag att ordet "prioritera" är riktigt ruggigt. Alla har ju inte pengar att prioritera med.
Hehe, om man får ut 6000 efter skatt så får man nog spara tills man är 65 om man vill ha ett bröllop för 150 000:-.
Tjaa, jag tycker det är lite kränkande att prata om att det bara är att "prioritera". Det står i forumsreglerna att man ska va försiktig med hur man pratar om pengar i de här sammanhangen.
Vem bryr sig om min uppfattning? Tjaa, TS frågade om 370 000 var dyrt. Jag antar att min åsikt är lika mycket värd som alla andras.
Men okej, okej, jag är inte ute efter att debattera - absolut inte!! Jag ville bara ge ett annat perspektiv. Ledsen om ni tar illa upp.
Jag säger inte det här för att provocera eller nåt men jag vill ändå ge ett annat perspektiv. Jag är INTE avundsjuk på någon och jag kommer få precis det bröllop jag vill ha men när nån säger att man kan antingen spara 5000/mån i ett år eller 5000/mån i två år så vill jag bara upplysa om att 5000 är nästan hela min månadsinkomst och att det inte är självklart att alla kan spara så mycket.
Som sagt, jag säger detta i all ödmjukhet och inte som kritik mot dem har råd eller för att förstöra stämningen men ibland behövs ett annat perspektiv.