• Beachy

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

Det är ju så himla svårt att säga vad som är "normalt" för ett bröllop. Allt baseras ju på inkomst och förmögenhet. Vad som är normalt för en kan vara jättemycket eller jättelitet för en annan.

Vi har inte någon budget utan allt får kosta vad det kostar, bara vi får som vi vill.
    Vi gifter oss utomlands med släkt och vänner och själva bröllopet är inte speciellt dyrt. Däremot kostar våra resor, uppehälle, aktiviteter och andra kringarrangemang en hel del. Min klänning är inte heller ngn jättedyr historia (ca 7500kr), men vi har lagt ca 70 000-80 000 kr på ringar.

Totalt går väl vårt bröllop på ca 250.000 kr inklusive ALLT.

• Beachy

msbine
    Det är precis så det är! Bra sagt.

Karolina78
    Du skall inte behöva försvara er budget. Låter som en jättefin helg och önskar er båda lycka till.

• Beachy

Usch vad trist att hon (Amelie) blev "mobbad" här inne bara för att hon hade gott om pengar. Varför kan inte folk glädjas istället för att vara avundsjuka?

Vårt bröllop går verkligen inte på 1 miljon, men vi kanske läger ner mer pengar än många andra och ibland kan jag känna att det är jobbigt att berätta om sånt här. Trodde detta var ett forum för ALLA som går i bröllopstankar eller bröllopsplaner, oavsett inkomst/förmögenhet.

När jag hör saker som "hon la 1 miljon på sitt bröllop" etc här på BT så är jag väldigt skeptisk till summan, mycket pga avundsjukan. Har hon sagt att det gick på ca 1 milj eller är det en massa som "tror det" och/eller läser mellan raderna. Oavsett hur det egentligen är så var ju bröllopet väldigt fint och ganska påkostat, men inte SÅÅÅ himla påkostat. Håller med om fotona, men det kan ju vara som karolina78 säger.

Även om inte bröllopet var otroligt pampigt, så om de betalade för gästernas flyg (han kom från England om jag inte har fel) och hotell så rinner notan iväg. Speciellt här i Sverige!

• Beachy

Maria
    Ja, visst är det tråkigt för par som lånar för att ha råd med ett storslaget bröllop och så sitter de i skuldfällan sedan.

Det hänger inte på pengarna hur trevligt och fint ett bröllop är. Gästerna kan få en superupplevelse även på en mycket tight budget. Precis som du nämnde så går det om man tar genvägar.

Visst är det superläckert att kunna flyga sina gäster till ett tält i öknen, men det är få som har en sådan budget, och då får man rätta sig efter sina egna tillgångar.

• Beachy

Izunia

Förstår inte ALLLS vad du menar med att man behöver fler saker än tänkt från början....!!!!

• Beachy

Tattar-Emma

Vi betalar allt till tärnorna och marskalkarna. Detta för att vi vill att tärnorna skall ha en specifik klänning och killarna en viss skjorta.

Men detta är väl en smaksak. Vi vill ha ett enhetligt utseende på alla i brudföljet och det är vårt val. Det finns säkert lilka många som inte gör så.

Vi tycker också att det är en ära att de vill vara med och tycker att man i alla fall skall sponsra så mycket man kan.

• Beachy

Brud-05
    Bra gjort! Själv spricker budget hela tiden för det är en massa saker jag lägger till hela tiden...

• Beachy

Gemma och Lapinett, vårt bröllop blir också av den lite lyxigare kategorin.

Vi bjuder inte på resa och boende, men vi har ordnat rabatter för gästerna. Själva bröllopet blir inte så himla dyrt, även om vi verkligen bestämt precis hur och vad vi vill ha extra som inte fanns med i grundpaketet. Vi kommer avsluta helkvällen med ett fyrverkeri över havet som vi hoppas alla kommer uppskatta.

Det jag tycker vi spenderar mest på är ringarna och resorna/boende under hela tiden (Aruba, Miami, kryssning). Vi vill inte snåla på något när det gäller vårt bröllop som är "once in a lifetime" (även om jag varit gift förut, men det räknas liksom inte...)

• Beachy

Gemma och Izunia:

Vi åker på kryssning i en vecka, för de längre passade inte in med datumen.

Vi åker från Miami den 21 jan och åker till Labadee (Hispaniola), Jamaica, Grand Cayman Island och Mexico. Vi har bokat in utflykter på alla ställen så behöver vi inte oroa oss för att det är fullt på de som vi vill åka på. På Jamaica skall vi simma med delfiner bla.

Den sämsta tiden att åka till karibien och Florida är juli-nov då det är orkansäsong. Övriga året är bra, men Florida är bäst i maj.

Skall bli så skönt med en resa på egen hand efter att ha varit på Aruba. Det kommer vara full fart där i 2½ v! Förutom bröllopet och kringarrangemang så fyller en bekant 45 år, min mamma fyller 60 år och så fyller lillebror 28! Vi kommer som sagt inte har ngra problem att få tiden att gå....

Vad gott det låter med alla tårtor etc. Vi har inte valt restaurang efter hur maten är (även om den är jättegod), utan pga läget. Vi gifter oss barfota på stranden och efter champagne, solnedgång, fotografering etc så åker vi till en annan strand där restaurangen ligger. Borden står ute i sanden precis i vattenbrynet och vi skall ha ett steel-band som spelar under middagen. Dansar gör vi sedan i sanden också. Hela alltet andas karibien och strand!

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?