• Izunia

nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?

Vi har en budget pa ca 120.000kr exkl. resan. Vi ska ha en fest pa ca 200 pers.

Jag tror latt att det kan skena ivag nar man kommer till detaljerna! Vi sparar anda pengar genom att kopa manga saker over natet istallet for i butiker.

• Izunia

Ah..var det hon som la 1 mille?? Jag har sett bilderna tidigare.

Ja blommorna var vackra, men jag vet inte om det ser ut att kosta 1 miljon. Men de betalade sakert for alla gaster osv. Synd att hon inte e kvar!

• Izunia

Jag tycker att det ar sa j**la synd att folk inte ska kunna beratta om sina brollop har vare sig de har stor budget eller liten. Det ar intressant att hora bade tycker jag!!

Det ar ju anda valdigt mycket prat har om lag budget- vad man kan spara pa etc..Vilket ar bra! Men det finns aven de som vill och kan lagga lite mer.

Jag alskar lyxiga brollop!
    Ar sjalv snart i brollopsindustrin och haller med om att brollop inte behover kosta mycket. Men som de flesta har redan vet, springer notan snabbt ivag.. Man "behover" fler saker an man forst planerat! haha..

Alltsa! Mer Brollop av alla budgetar!

• Izunia

jo beachy...

Man "hittar" fina saker men tiden och kommer pa fler ideer..hahaha HELA tiden!!

• Izunia

ska beställa tärnornas klänningar efter nyar..Jag har ju krav pa hur de ska se ut sa det är var kostnad.

Är det bara vi eller är det inte svart att sätta upp en budget innan man ens vet vad allt kommer att kosta...? Vi har ju gjort en preliminär.. Men jag hittar nya grejer hela tiden!

• Izunia

Du har ingen bild pa din klänning!?

Vi kommer ocksa att lägga ner mest pa mat da vi blir sa pass manga..men jag har valt att lyxa till det när det gäller dekoration. Hatar själv när det blir superstelt utan nat extra i fula lokaler sa det blir stolsöverdrag, tyll, lampor etc.

• Izunia

Beachy: Vi hade ocksa tänkt kryssning karribien. Vet ni mer exakt var ni ska? När är bäst att aka dit? Vi tänkte liksom vänta nan manad/er innan vi tar smekmanaden o gifter oss 12 aug.

Gemma: What är Adobe GoLIve? Blev nyfiken!

• Izunia

aha! Vad smidigt. Jag har själv gjort nagra hemsidor pa angelfire, men vi valde att göra var bröllopssida pa Bröllopshemsida..(orkade inte själv! och vi slapp all reklam).

Vi kommer antagligen inte ha fyrverkerier da vi inte kommer att ha ett speciellt "slut" pa var fest... Men det hade varit häftigt!

• Izunia

Lapinette: Schwarzwald är en av mina favoriter! Gud sa gott... Vi ska ha en ganska hög tarta och da gar det inte med grädde..Sa det blir antagligen choklad, mousse och passion...

• Izunia

Lapinette: Jag ha haller med dig...Jag har ocksa alltid drömt om ett stort kyrkbröllop..annars hade utomlands (solöar) latit fantastiskt!!

Lapinette: Hur manga hade ni bjudit?

Kan lägga ut var sida ocksa..
    www.brollopshemsida.com/isabelle&andrew

• Izunia

Vi har bestämt oss för att göra det nästan precis som vi önskat. Klart att man hade kunnat ga lös med mera cash men vi ska ju bjuda väldans massa människor, alla vänner och familj för att vi vill dela denna dag med alla. Jag skulle faktiskt inte vilja gifta mig om det inte hade varit som vi velat...

Men det är ju självklart personligt. Om ni känner att ni far en bra fest, med allt vad det innebär för 80.000 kör pa det...men känns det som om nagonting kommer att saknas....vänta! Ni kan ju inte göra om det efterat liksom...

• Izunia

CTS..jag känner precis likadant!

KCsMama: Vi ska hyra STOR lokal och i det ingar serveringspersonal etc. Da maste vi dock beställa var mat fran Restaurangen(vilket är helt ok!)men vi far ha egen alkohol! Det var det viktigaste!
    Men eftersom vi blir ca 200 blir ju middagen dyrast för oss. Vi har valt att ha buffé da det blir enklast med att folk kan välja vad de tycker om, allergier etc..

Dessutom ska vi köpa stolsöverdag och sa har vi köpt mkt till dekoration.

• Izunia

Christin06 allt i Sverige är dyrt.. Därför beställer jag mycket saker fran USA, emn frakten kostar ocksa.

Var ska ni gifta er?

• Izunia

CTS vi har precis som er med lokalen! Egen sprit som vi handlar/handlat i Tyskland och Polen. Vi beställer restaurangens mat och för 25kr/pers ingar servering av sprit!! Da ska vi även ha en öppen bar i foajen där det finns en bartender.

KCsMama, vet inte exakt vad spriten kommer att kosta, men för oss blir det dyrt da vi har ca 200 gäster. Men bättre det än restaurangpriser!! Jag har prel. budget pa alkoholen som jag ska leta upp idag..

• Izunia

Jag har uträkningar pa 200 pers men det kan du ju jämföra med!

oj vänta för 150 pers har vi räknat sa här:

till maten:

40 flaskor Vitt vin
    75 fl rött vin
    36 fl champange
    10 fl vodka (snaps) Alldeles för lite till var släkt!! räkna med 20 fl.
    16 fl Avec & whiskey

Baren:
    20 fl vodka
    ..... öl
    samt bag in box- vin till baren..

Vet inte men detta kanske blir för lite?? Detta var vad som rekommenderades fran källarmästaren..

Svar på tråden nyfiken...någon med "stor" budget till sitt bröllop?