Billigaste bröllopet du hört talas om?
Vad är det billigaste bröllopet du hört talas om i din vänkrets osv?
Våran budget är 15.000 kr..
Undrar om det kommer räcka.
Vad är det billigaste bröllopet du hört talas om i din vänkrets osv?
Våran budget är 15.000 kr..
Undrar om det kommer räcka.
Min mamma och hennes gubbe.. de köpte ringar för ca 1500 sen gifte de sig i ett litet kapell i vanliga kläder och alla var barfota. Brudbukett plockade jag, syrran och barnbarnen på platsen. Sen hade vi knytkalas i det gröna och de som ville kunde gå o bada i havet. var ett jättefint och romantiskt bröllop.
Det låter riktigt härligt:)
Något liknaden vi kanske har tänkt oss eller en enkel buffé och tårta efteråt.
Det var jättemysigt, alla var där och ingen hade krav på att vara uppklädd. Det viktigaste tycker jag inte är festen och arrangemangen runt om kring, även om det är skoj oxå. Utan själva giftermålet i sig som är viktigt. Att man gör något för sin egen skull. Vi ska gifta oss i juli och kommer köra budget så långt det går för ca 50 gäster.
Lycka till med hur ni nu väljer att genomföra ert bröllop.
GithKat
kul att nån annan också kör budget varianten med buffe för 50 personer...
Har ni bestämt tema ,mat lokal ocksånt ännu?
Ja då det är bestämt.. färgtemat är lite sådär ännu men det blir nog mycket rött i kärlekens tecken. Lokal blir föreningssparbankens festlokal i Nässjö om banken har den kvar. Svärmor jobbar där. Kyrka är bokad och menyn lika så. Ska ha laxtoast till förrätt, huvudrätt blir svärmors kycklinglåda med ris, sallad och bröd. Efterrätt blir glass med jordgubbar. Senare tårta och kaffe. Vi ska laga all mat själva, be en vän fota oss, min mamma ska binda min bukett och jag har köpt en billigare klänning som varit uthyrd en gång. Gubben ska investera i en ny kostym av snyggare slaget. Köpt in billiga ljusstakar på ikea samt tyg till honörsbordet.. gästborden får pappduk. Hade tänkt bjuda på dryck till maten och sen be gästerna ta med egen dryck till fortsättningsfesten efter maten. oj nu blev det långt igen..*S* Men vi hoppas kunna få ner kostnaderna ordentligt genom att prioritera det vi tycker är viktigt och fixa allt själv. Men det blir helt klart merarbete fast det är ganska kul.
Kanske ingen kul idé direkt men min svärmor måste väl ha rekord i att ha billig bröllopsmiddag. De gifte sig borgerligt och åkte sedan till busstationen och tog en hamburgare var. Sedan åkte de hem. Rätt billigt! Men det var ju några år sedan då bröllop inte var lika inne som nu... Mina föräldrar gifte sig kyrkligt med bara två vittnen och delade sedan på en god smörgåstårta. Rätt billigt det med! Antar att det inte låter så inspirerande dock!
Mi@ : smörgåstårtan lät god...*S* Min mammas bröllop var jättemysigt. Hela familjen var där och alla bara mös.
Vårat bröllop gick på 8900 kr....
35 gäster, kyrkbröllop o hela baletten....
Visst går det!!
*puffar*
Jag tänker hålla nere alla kostnader som går. Typ...fotograf, göra egen bukett och bordsdekorationer, buffen till festen på kvällen fixar vi själva, allt "pappersmatrial" gör jag själv, inbjudningskort.
...oj, där kom dottern och tryckte iväg inlägget innan det var klart. Jag tror också jag kommer att hyra klänning, eller köpa på rea. Det finns ju många som talar om att köpa på nätet...*hmm* jag får svårt att bestämma mig om jag inte kan se grejorna jag ska köpa. Så det är inget alternativ, fast det är billigt.
Min älskling, kommer att köpa sina kläder. Likaså barnen. En fin ring ska jag ha föstås, den kommer att enskilt bli det dyraste.
Har ni fler tips?
nyfiken gul, nu fru:
hur gjorde ni det????
vi vill ha ett litet bröllop men mysigt. Vill absolut inte spendera för mycket pengar, så jag är nyfiken och öppen för tips!!!
Detta ämnet är jag oxå intresserad av! Jag lägger hellre ner lite mer på bröllopsresan istället, för bröllopsfesten tror jag blir kanonkul ändå, våra vänner och vår släkt kommer att tycka att det är underbart även utan lyx!
Nyfiken gul, nu fru:
Jag är också nyfiken!!!! Hur gjorde Ni?
Har hört om en annan budgetvariant: Paret bjöd till "Uggly"-fest, tågade iväg med följet till kyrkan och hade buffet hemma efteråt. Dans till stereon, festdeltagarna turades om att vara DJ.
Var mycket uppskattat.
Min sambos systers bröllop. De gick med vinst. Ja jag vet hur det låter! *s* Detta var före jag hade träffat min prins så jag har bara hört det berättas o sett lite på film.
Men hans syster o hennes man gifte sig efter bara tre månader, de hade det inte ekonomiskt bra ställt så de satte upp ett anslag i den kyrkan de var med i att alla som ville var välkomna på deras bröllop och de fick ha med sig nåt till knytkalaset efteråt. Det kom drygt hundra, både vänner o familjemedlemmar. Alla hade de med sig nåt som kunde dukas fram. Det blev massor med god mat över! Många hade även med sig presenter och pengar- så som sagt kalaset gick i vinst... Klänning och övriga material hade de hyrt eller lånat för billig penning. JA jag vet det låter hemskt men jag kan inte mer än skratta åt det! De skrattar iofs själva över det nu en massa med år efteråt. Så tjejer o killar, vill man så går det. Sen att de råkade få i present en bröllopsnatt på hotell där rummet låg precis över ett discotek och att det var lucia samt fredag den 13:e just den dagen är ju en annan historia...;)