• GithKat

Billigaste bröllopet du hört talas om?

Min mamma och hennes gubbe.. de köpte ringar för ca 1500 sen gifte de sig i ett litet kapell i vanliga kläder och alla var barfota. Brudbukett plockade jag, syrran och barnbarnen på platsen. Sen hade vi knytkalas i det gröna och de som ville kunde gå o bada i havet. var ett jättefint och romantiskt bröllop.

• GithKat

Det var jättemysigt, alla var där och ingen hade krav på att vara uppklädd. Det viktigaste tycker jag inte är festen och arrangemangen runt om kring, även om det är skoj oxå. Utan själva giftermålet i sig som är viktigt. Att man gör något för sin egen skull. Vi ska gifta oss i juli och kommer köra budget så långt det går för ca 50 gäster.

Lycka till med hur ni nu väljer att genomföra ert bröllop.

• GithKat

Ja då det är bestämt.. färgtemat är lite sådär ännu men det blir nog mycket rött i kärlekens tecken. Lokal blir föreningssparbankens festlokal i Nässjö om banken har den kvar. Svärmor jobbar där. Kyrka är bokad och menyn lika så. Ska ha laxtoast till förrätt, huvudrätt blir svärmors kycklinglåda med ris, sallad och bröd. Efterrätt blir glass med jordgubbar. Senare tårta och kaffe. Vi ska laga all mat själva, be en vän fota oss, min mamma ska binda min bukett och jag har köpt en billigare klänning som varit uthyrd en gång. Gubben ska investera i en ny kostym av snyggare slaget. Köpt in billiga ljusstakar på ikea samt tyg till honörsbordet.. gästborden får pappduk. Hade tänkt bjuda på dryck till maten och sen be gästerna ta med egen dryck till fortsättningsfesten efter maten. oj nu blev det långt igen..*S* Men vi hoppas kunna få ner kostnaderna ordentligt genom att prioritera det vi tycker är viktigt och fixa allt själv. Men det blir helt klart merarbete fast det är ganska kul.

• GithKat

Mi@ : smörgåstårtan lät god...*S* Min mammas bröllop var jättemysigt. Hela familjen var där och alla bara mös.

Svar på tråden Billigaste bröllopet du hört talas om?