Inlägg från: 98 grader |Visa alla inlägg
  • 98 grader

Missundsamhet!

Jag haller med TS till fullo. Jag rakar tillhora en av dom med pengar och en stooor diamantring och visst har jag blivit tvungen att "forsvara" det infor andra. (las fattigare manniskor)

Och som du sager, om jag t ex letar efter par som lagger 100 000 kr pa en ring varfor skriver da alla som har betalat 990 kr for sin inlagg och gnaller? Jag skriver ju inte i tradar dar folk soker billiga ringar och ifragasatter hur dom kan kopa sa billiga ringar? Na, da skulle det bli ramaskri! Men det ar visst tillatet att klanka pa dom som har pengar.

• 98 grader

Birgitta-bruden, skillnaden ar att jag fortfarande reser, lever och gor allt annat jag vill AVEN om jag har en ring for flera hundratusen. Det ar inte sa att alla sparpengar gick at till ringen precis. Och sa ar det nog for dom flesta som koper en dyr ring. Man spelar i en annan division helt enkelt.

• 98 grader

Karolina78, nej, jag har ingen bild, vet inte hur man skulle kunna lagga upp en heller? Min ring ar tva karat och sa har den dessutom 8 diamanter runt den stora, 4 pa varje sida, pa en karat. Svart att forklara... Och ja, det var ganska svart att hitta en vigselring, men det gick det med. Vad har du for sten?

Fast som nagon skrev sa kan stora ringar vara opraktiska sa jag har dessutom tva eternity-ringar pa tva karat ocksa. En i gult guld med bara diamanter och en i vitt guld med diamanter och saffirer. Dom ar helt klart mer bekvama an den stora. Sa om du inte kan ha fler ringar sa skulle jag tanka lite pa det om jag var du.

Birgittabruden, jag behover inte sakna nagot for att jag har en dyr ring. Jag har tre stycken hus i varlden oavsett min ring.

Som nagon sa langre fram att om man har dyra ringar sa har man ocksa mera pengar att lagga pa allt. Det ena tar inte ifran det andra liksom.

• 98 grader

Bra att du ar nojd Birgittabruden, det ar huvudsaken! Och i slutandan sa ar det val anda KARLEKEN som avgor hur bra ett brollop blir?

• 98 grader

Se vilket bra exempel vi satter for alla Birgittabruden! Vi kommer overens trots att vi kommer fran "skilda varldar" tydligen! Kul!!

• 98 grader

Mattas, nej jag har aldrig varit radd for att tappa min ring. Fast jag skulle kanske inte ta den till de fattigaste landerna i varlden, fast det ar pga ranrisken, inte for att jag ar radd att tappa den.

• 98 grader

060603, det ligger nat i vad du sager. Men var poang ar ju att vi som HAR pengar och stora budgetar for ringar och festen blir pahoppade. Ska vi bara ta det da tycker du? Vi hoppar ju inte pa dom som inte har pengar, sa varfor kan dom utan inte lamna oss ifred? Det ar det den har diskussionen handlar om.

Svar på tråden Missundsamhet!