• Strulan

Missundsamhet!

Jag förstår inte vad det är med folk här inne ibland???
    Så fort det är någon som har köpt en dyr klänning, ring eller har en stor budget och vill dikutera det med likasinnade så börjar det sticka i ögonen på folk och klia i fingrarna så att dom bara måste skriva och meddela att man måste tänka på dom andra som inte kan slänga 100000 på sitt bröllop...
    Varför då?

Det är så typisk svenskt att det är fult med pengar och råkar man ha pengar så får man absolut inte visa eller prata om det.

Varför kan vi inte bara gläjas åt andras lycka, eller enbart hålla kä*ten om man inte kan det.

Om en trådstartare frågar efter andra med stor budget så är ju den inte intreserad att höra på alla som inte har det och tycker det är dumt att slänga så mycke pengar.

Det vore mycket trevligare om dom som tycker att man inte ska "slänga" pengar diskuterar det i egna trådar i stället för att sänka stämningen för oss som gillar lyx och onödigheter.

Kram på på er alla och jag tar gärna emot kritik

• Svar på tråden Missundsamhet!
  • fashiongirl

INDEED, kunde inte ha skrivit det bättre själv

• msbine

Kan bara hålla med dig Alla har rätt till att tycka olika, men man e inte mindre viktig för att man tycker på det ena eller andra hållet!

• Sanasol

Visst är det trist! Tänker inte klaga på någon för alla gör precis som de själva vill. Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på en dag, men det är min personliga åsikt. Alla får göra som de vill, och det är förbaskat trist att inte alla tänker så utan måste klaga ifall någon unnar sig något de själva antagligen inte kan...

• jennny

jag skulle vara helt överlycklig om vi hade 150 000 som vi kunde lägga på bröllopet. Det har vi inte, men jag är absolut inte missundsam för det!
    Har man mycket pengar så har man allt som oftast jobbat för det också, då tycker jag inte att man ska behöva "skämmas" för att man vill lägga ut mycket pengar på en av de viktigaste dagarna i ens liv.

• Birgittabruden

Jag kan bli trött på vissa som tycker att sparsamhet=avundsjuka... Ska förklara vad jag menar. I en tråd för ett par veckor sen så var det någon som tänkte köpa en förlovningsring för 100 000 kr, och vissa tyckte då att det kanske var lite slöseri med pengar. Reaktionen på det var: Ni är bara avundsjuka.
    Det är inte självklart att alla tycker att det finns någon poäng med att lägga 100 000-tals kronor på ett bröllop. jag personligen vill hellre ha pengar att leva för, kanske resa lite etc.
    Som exempel kan jag säga att jag ska ha en vigselring för 2000 kr, och det är den finaste ringen jag har hittat.
    Men grattis till alla som har möjlighet och lust till att lägga stora summor på sina bröllop, det unnar jag er. Men jag vill inte bli kallad svartsjuk för att jag själv inte tänker göra det.
    Ingen kritik mot någon enskild person, bara mina tankar kring ämnet.

• 98 grader

Jag haller med TS till fullo. Jag rakar tillhora en av dom med pengar och en stooor diamantring och visst har jag blivit tvungen att "forsvara" det infor andra. (las fattigare manniskor)

Och som du sager, om jag t ex letar efter par som lagger 100 000 kr pa en ring varfor skriver da alla som har betalat 990 kr for sin inlagg och gnaller? Jag skriver ju inte i tradar dar folk soker billiga ringar och ifragasatter hur dom kan kopa sa billiga ringar? Na, da skulle det bli ramaskri! Men det ar visst tillatet att klanka pa dom som har pengar.

• 98 grader

Birgitta-bruden, skillnaden ar att jag fortfarande reser, lever och gor allt annat jag vill AVEN om jag har en ring for flera hundratusen. Det ar inte sa att alla sparpengar gick at till ringen precis. Och sa ar det nog for dom flesta som koper en dyr ring. Man spelar i en annan division helt enkelt.

• karolina78

Jag förstår dig HELT!!!!! och jag bara måste fråga hur många carat är din ring "98 grader"? är såå nyfiken, då stora diamanter är så ovanliga i sverige...men jag gissar att du inte bor här heller med tanken på avsaknaden av åäö?

• karolina78

till 98 grader: har du en stor sten eller har du flera vid sidan av också? har du bild på den? hur har du tänkt med vigselring, har du hittat nån som passar till? så svårt att hitta nåt som passar tycker jag......

• Birgittabruden

98 grader: hade jag haft råd att resa och leva dyrare, och samtidigt lägga mer pengar på mitt bröllop, så hade jag nog gjort det. Däremot vill jag verkligen inte ha en gigantisk diamant på fingret, jag lägger hellre de pengarna på ett hus någon gång i framtiden.
    MEN jag kritiserar inte er som har råd och vill lägga så mycket pengar på ert bröllop.
    Visst jag kan tycka att det verkar onödigt, men ni gör som ni vill, och jag har ju faktiskt rätt att tycka vad jag vill också.

Svar på tråden Missundsamhet!