• Strulan

Missundsamhet!

Jag förstår inte vad det är med folk här inne ibland???
    Så fort det är någon som har köpt en dyr klänning, ring eller har en stor budget och vill dikutera det med likasinnade så börjar det sticka i ögonen på folk och klia i fingrarna så att dom bara måste skriva och meddela att man måste tänka på dom andra som inte kan slänga 100000 på sitt bröllop...
    Varför då?

Det är så typisk svenskt att det är fult med pengar och råkar man ha pengar så får man absolut inte visa eller prata om det.

Varför kan vi inte bara gläjas åt andras lycka, eller enbart hålla kä*ten om man inte kan det.

Om en trådstartare frågar efter andra med stor budget så är ju den inte intreserad att höra på alla som inte har det och tycker det är dumt att slänga så mycke pengar.

Det vore mycket trevligare om dom som tycker att man inte ska "slänga" pengar diskuterar det i egna trådar i stället för att sänka stämningen för oss som gillar lyx och onödigheter.

Kram på på er alla och jag tar gärna emot kritik

• Svar på tråden Missundsamhet!
  • Kroken

Strulan:
    Håller med dig. Älskar att köpa färdiga lösningar!

• GithKat

Gerda Håller med dej...
    förrutom att det är min karl som är snyggast
    Mer lyxbröllop och lyxbilder...

• Molle80

Jag håller verkligen med dig Strulan!! Själv kommer vårt bröllop att kosta runt 80.000 och jag hade faktiskt kunna lägga mer om vi hade börjat tänka på bröllop i tid :-S ... Jag gläds verkligen med dem som kan unna sig det - det är ju ett val varje enskild individ gör! Inte skulle jag titta ner på dem som väljer att gifta sig brogerligt eller med 'bara de närmaste'bara för att jag inte kan tänka mig att ha det så! Gläds med andra - det finns inget värre än otacksamhet och avundsjuka!!!

• Hemligt ( fast inte längre)

pengar,pengar,pengar.... tänkt om allt inte hade handlat om detta heta ämne...
    jag säger att det inte spelar nån roll om det är lyx eller budget, om mitt bröllop blir så fantastiskt som jag önskar att det blir så e det en lyx i sig. spelar väl ingen roll om det var dyrt eller billigt!

• 98 grader

060603, det ligger nat i vad du sager. Men var poang ar ju att vi som HAR pengar och stora budgetar for ringar och festen blir pahoppade. Ska vi bara ta det da tycker du? Vi hoppar ju inte pa dom som inte har pengar, sa varfor kan dom utan inte lamna oss ifred? Det ar det den har diskussionen handlar om.

• Molle80

060603: instämmer helt!!

• Molle80

98 grader! Instämmer heelt med dig! Som sagt vårt bröllop kommer hamna ngnstans kring 80.000-100.000 men jag hade gärna öst på ännu mer om jag så kunnat!! Läste om din 'bling bling' och säger bara: vill ha!! Min kommer också att vara very very bling bling men inte i klass med din Coolt med läckra ringar! Finns inget bättre!! Vart någonstans bor du?

• Hemligt ( fast inte längre)

98grader
    jag tycker absolut inte att ni/vi ska ta det, jag ville bara skriva min åsikt att jag tycker det är sånt påhoppande från alla håll... var det inte det den här tråden handlade om?

Svar på tråden Missundsamhet!