Jag har häller ej fattat varför det är sån avundsjuka över huvudtaget i detta landet. Jäntelagen är de värsta jag vet. Ja föredrar den nya varianten:
Du skall tro att du är någon.
Du skall tro att du är lika god som alla andra och alla lika goda som du.
Du skall tro att du är lika klok som andra, ibland klokare.
Du skall veta att du är lika bra som andra. Om du vet att du gör ditt bästa, kan du uppskatta de som är bättre.
Ibland vet du mer än andra.
Du är inte förmer än andra, men du är enanstående som alla andra.
Du duger till mycket.
Skratta åt dig själv och din värld, det gör dig fri.
Du skall tro att många bryr sig om dig.Du skall tro att du kan lära andra en hel del och lära av dem.
Varför? För att du är någon, en som behövs
Själv har vi en budget på 15000 för bara festen å vi ska ha 100gäster. Låter helt sjukt i mångas öron kanske men bra planering å vänner som kan laga mat köttet direkt från bonden som vi känner osv. Vi ska ha medeltidsfest det hade jag haft oavsätt hu mkt ja skulle kunna lägga el ej. Men jag får mitt drömbröllop å mina vänner jublar fö de tycker det ska bli jätte kul med en sådan fest. Våra vänner uppskattar detta mkt högre än en fin fest nånstans där man måste tänka på vett å ettikett å de är stelt. Å vi har ingen dålig inkomst nån av oss, men vi vill ej lägga mer pengar på det å det är ej snålhet för vi bjuder på full grillbuffe som kommer att vara godare än många fina rätter vi kommer oxå ha hembakad tårta som ja oxå tycker är absolut bäst. Ja ska sätta eget mjöd å resten ska vi handla i tyskland så gästerna får fri dricka. Det är inköps ställena som avgör vårt pris. Men sen tycker ja att vill man slänga pengar på sitt bröllop så gör man det. Ofta handlar det ju om preoriteringar vissa tar lån för att få lyxa lite på sitt livs största dag (de tänker inte vi) Men har man pengar varför ska de då ligga på en bank varför ej leva för dem när man har. Bränner man dem ej på sitt bröllop så gör man d ju på ngt annat. Å ha man råd att lägga 400.000 som ja sett endel kommit upp i nästan så va e d fö fel att lägga de om man vill, fö då är man antagligen ekonomiskt oberoende om man nu lägger det å den pers är lycklig för den får vad den vill ha å drömt om. Å vi som ej har de summorna tjänar faktiskt oxå på att de som har pengar spenderar sina. De gynar ju alla de ställen som de gör sina inköp på, de som försörjer sig på att de handlar. Som i sin tur handlar andra saker av andra det blir ju en kedja som skapar arbetstillfällen för andra som behöver det osv. Vad klagar vi på??? Sen kan väl ja me tycka att hela sammhället är orätvist men d e hela världen. Hade den varit rättvis hade alla kunnat äta sig mätta osv. Men många som har pengar har faktiskt jobbat ihop dem så varför klaga på folk som jobbar å sen kan spendera. Nu lever vi i detta sammhället å då får vi ju anpassa oss. Var glada åt varandras lycka å framgångar istället. Ja kan ju säga att vi var inbjudna på en invigning som bara den kostade 2-3milj. Visst de var en trevlig fest. Ja hade varit med å byggt detta som invigdes. Men hade jag fått välja så hade ja ändå valt min medeltids fest för det är ej lika stelt. Ta vara på denna sida istället ja är jätte tacksam att få veta vad folk betalt om man köpt en brudkläning fö många 1000 nånstans så behöver ja ju inte gå dit i onödan. Ja spar både tid å pengar på denna sida å det hoppas ja alla som vill gör, å de som blir lyckligare av att spendera hittar ju å får råd om vart de kan spendera ännu mer å alla få vi våra lyckliga bröllop som vi vill ha dem.
Ja önskar alla lycka å välgång oavsätt va ni lägger i pengar på eran stora dag, huvudsaken är att ni blir lyckliga. Å till er som andras lycka sticker i ögonen på, synd för er då. Ha d bäst å hoppas att alla ännu viktigare får ett lyckligt äktenskap ;)