Missundsamhet!
Nej Lippi jag tror inte alls att det är för att "visa".. (utom nagra fa undantag kanske), men för att slippa allt klankande just.. Om vi nu tänker pa samma trad?
Nej Lippi jag tror inte alls att det är för att "visa".. (utom nagra fa undantag kanske), men för att slippa allt klankande just.. Om vi nu tänker pa samma trad?
Jag haller med Tiger lite där..
och Lippi, jag tror att man skapar en san trad helt enkelt för att i samma budgetklass kan man lättare fa idéer etc som kan passa. Precis som de som startar en "lagbudgettrad" eller en "10 000 kr trad" eller ngt annat. Da borde kanske ALLA som ska ha bröllopsfest tänka pa att inte skriva det för att de som inte hittar ngn att gifta sig med ska bli ledsna? Ok lite överdrivet, men fragan är varför man gar in pa en san trad om man tror att man kan bli ledsen?
och kommentarer om (normalbegavad) kan man ju utesluta om man inte vill göra ngn ledsen..
Tja, jag är väl inte normalbegavad enligt din skala da, men ärligt talat bryr jag mig inte
Jag "förstar" nämligen inte att en sadan trad upprör andra. Om jag ser en trad med en titel som kan tänkas uppröra mig sa gar jag inte in pa den.
Jag menar inte att man ska ga ut för att sara eller göra andra ledsna här i livet, men det finns gränser för hur beskyddande man kan vara. Jag tar alls inget ansvar för huruvida andras drömmar uppfylls eller inte!
Som nagon sa, ett dyrt bröllop är inte heller alltid det bästa bröllopet.. Lycka har inget med pengar att göra.
Lippi, jag hänger med pa vad du menar men jag haller inte med..
Varför skulle jag vara ödmjuk för att jag kan/vill lägga en viss summa pa mitt bröllop? Vem vet hur mitt liv är? Jag har kanske sparat hela livet för att kunna göra en hejdundrande fest? Eller vunnit pa Lotto? (Neh, tyvärr inte!) Eller kanske helt enkelt tjänar bra efter studier och engagemang? Jag pratar inte om just mig. Kan man inte bara antingen lata bli att bry sig eller vara glad för den personen?
Vissa lägger ner pengar pa bil - vi har ingen bil! Ska de som har bil lata bli att säga det da för att jag inte ska bli ledsen för att jag inte har bil? Neh, för jag bryr mig inte. Hade jag brytt mig hade jag ansträngt mig för att kunna skaffa bil.
Vad gäller bröllop borde man väl i sa fall vara mer avundsjuk pa dem som haft världens lyckligaste bröllop (oberoende av om det kostat 500 kr eller 500 000)?
Jag utgar för
Lippi.. hmm, jo jag tycker inte heller om skryt, men jag har kommit fram till att det är ngt väldigt svenskt det där med att framhalla priset av saker hela tiden. Hade aldrig funderat pa det förrän jag flyttade utomlands!
Ta tex nan som köpt ett klädesplagg billigt pa rea - det nästan första personen säger är hur mkt hon betalat för det! Och det är det sista man tala om för ngn här i Frankrike.
Sedan har folk svart att tala om pengar generellt i Sverige - det är som om pengar vore nat fult.
JAG har ocksa svart att lägga sa mycket pengar pa en klänning.. även om jag kan. Den jag hittat kostar tex 7500 kr och det tycker jag är jättemycket pengar oberoende av vad min manadslön är. Min bästa kompis lade över 20 000 pa sin klänning och tyckte det var ok. Min syster sydde sin själv och det gick väl pa 1000.. och jag kan absolut inte säga att den ena klänningen var vackrare än de andra - helt olika alla tre och personen var underbart nöjd (nja, jag har ju inte köpt min än)..
Lippi, men i DET fallet haller jag med dig. Men sedan är min enda tanke att tjejen är lite korkad om hon tycker att priset är ngt att skryta med.. Jag blir alls inte ledsen för att JAG inte kan lägga 50 000 pa en ring (Hade inte gjort det även om jag kunnat, men det är ju jag det.)