Inlägg från: tärnabrud |Visa alla inlägg
  • tärnabrud

Missundsamhet!

Tycker det är trist att folk överhuvudtaget ska lägga sig i vad man är beredd att betala för sitt bröllop, eller vad det än må vara. Det räcker att man köper en dyrare bil t.ex för att vissa ska bry sig och tycka...

Vi kommer INTE ha något dyrt bröllop, även om vi skulle kunna ha det, vilket de flesta faktiskt kan ha. Har man inte pengar på banken, så får man väl helt enkelt spara tills man har den budgeten man vill ha till sitt bröllop.

Vi är inte beredda att spara flera år, och speciellt mycket pengar på banken har vi inte heller, så vi gör den prioriteringen.

MEN vad jag vill ha sagt, är att tyvärr så spelar det ingen roll om man försöker hålla nere budgeten, för då kan man uppfattas som snål istället.
    Så, ja det är väl kanske typiskt svenskt, att det banne mig ska gnällas hur man än gör.

Låt för sjutton folk göra som de vill! Jag vill inte behöva försvara mig för att jag kanske väljer en riktigt billig klänning, och köper en tiara på H&M osv, precis som jag inte heller skulle vilja det om jag köper en riktigt tjusig drömklänning, och en tiara i guld t.ex

Jag tror nog att de flesta faktiskt drömmer om att kunna ha ett bröllop där inte pengarna styr. Jag skulle då inte ha något emot att lägga en 100.000:- på mitt, skulle inte vara några problem att sätta sprätt på!
    Men som sagt, så blir det ett billigare, för 30.000 och det kan bli bra med mkt hjälp och fantasi.

Kram på er alla och lycka till!!

• tärnabrud

Men, vem är det som avgör hur mkt ett "vanligt" svenssonbröllop får kosta, och vad ett "lyxbröllop" får kosta?
    Någon skrev att det är taskigt att skriva vad bröllopet kostar om det går på en 100.000:- Varför skulle någon bli mer ledsen över det, än att vi som har en budget på 30.000:- blir ledsna över de som skriver att de har en budget på 50.000:- som inte är allt för ovanligt.
    Jag tycker det är intressant att läsa om vad andra betalat för mat,dryck, kläder osv. Dessutom så kan man ju få inspiration och så från dyrare bröllop, som anlitat hjälp. Jag menar att man kan göra liknande saker själv eller med hjälp av släkt och vänner.

Svar på tråden Missundsamhet!