• Strulan

Missundsamhet!

Jag förstår inte vad det är med folk här inne ibland???
    Så fort det är någon som har köpt en dyr klänning, ring eller har en stor budget och vill dikutera det med likasinnade så börjar det sticka i ögonen på folk och klia i fingrarna så att dom bara måste skriva och meddela att man måste tänka på dom andra som inte kan slänga 100000 på sitt bröllop...
    Varför då?

Det är så typisk svenskt att det är fult med pengar och råkar man ha pengar så får man absolut inte visa eller prata om det.

Varför kan vi inte bara gläjas åt andras lycka, eller enbart hålla kä*ten om man inte kan det.

Om en trådstartare frågar efter andra med stor budget så är ju den inte intreserad att höra på alla som inte har det och tycker det är dumt att slänga så mycke pengar.

Det vore mycket trevligare om dom som tycker att man inte ska "slänga" pengar diskuterar det i egna trådar i stället för att sänka stämningen för oss som gillar lyx och onödigheter.

Kram på på er alla och jag tar gärna emot kritik

• Svar på tråden Missundsamhet!
  • Cybermamman

Tänk om man började sura för att någon fått tag på snyggare karl oxå... var ligger skillnaden ... man får väl gräva där man står kanske

• Bröllopstokiig

Håller med 98 grader helt och fullt!

Dom / vi som kan lyxa till det lite extra ska få göra det och dom som inte vill eller kan ha sitt bröllop på den nivån kommer med all säkerhet skapa ett bröllop som är nog så fint ut efter sina förmåger.
    Vad som förenar oss alla i slut ändan är ju ändå KÄRLEKEN till våra blivande man oavsett prislapp på bröllopet.

Kram
    på er

• Mattas

Oh, jag vill också lägga en massa pengar! Älskar att läsa en massa trådar där budgeten är betydligt högre än våran. Så intressant, så spännande. Och speciellt sedan att höra hur det blev. Var den där dyra frisören jätte bra? Blev de nöjda? Rekommenderas det? Oh... Och maten. 3 rättes som får det att vattnas i munnen. Och tårtorna sedan...

Den enda gången det går en ilning genom mig är när jag hör ringarna. Jag är så himla slarvig och gör alltid av med allt, så även om jag hade pengar hade nog 100 000 för en ring inte alls passat mig. Jag hade bara tappat bort den! Är ni inte lite nervösa för att tappa ringen? Jag är nervös redan nu, och min gick "bara" på lite mer än tusenlappen.

• 98 grader

Mattas, nej jag har aldrig varit radd for att tappa min ring. Fast jag skulle kanske inte ta den till de fattigaste landerna i varlden, fast det ar pga ranrisken, inte for att jag ar radd att tappa den.

• Kroken

Jag håller med trådstarten. Man vågar knappt skriva att man har köppt sin klänning på ordinarie pris och inte beställt billigt på e-bay, att man inte gör allt själv. jag är ingen pysselmänniska och köper gärna färdiga saker för att göra det lättare för mig. Jag har inte en massa kompisar som är kockar eller frisörer eller sångerskor som kan hjälpa till. Jag tycker det ska bli kul med bröllop och att gifta sig, men jag håller inte på att planera jätte länge innan. Jag får helt enkelt betala lite mer, men det är helt okej för jag känner att jag har de ekonomiska förutsättningarna att göra det. Men ofta här på BT känns det som man ska tänka på de som inte har så mycket pengar att lägga när man skriver här och inte få prata om saker som kan kosta. Jag tycker det är roligt att höra om alla former av bröllop här, Billiga, dyra, snabba, utländska, orginella och annorlunda. Det är ju därför man är här. För att se hur andra gör.

• Gerda

Cybermamman : Om ni härinne bara visste hur snygg min karl är... jag skulle bli utfryst direkt!

Han är SNYGGAST! ;) ;) ;)

Nääää, för mig och min ekonomi är jag glad och tacksam för billiga tips.

MEN! Jag ÄLSKAR trådar där dyrare, större budget tas upp! Det är underbart att se bilder från bröllop med hundratals gäster, blomsterarrangemang som kostar mer än min budget! Ni som kan och har råd - kör på!

Jag vill se bilder! ;) ;) ;)

• Mattas

98 grader, det är nog jag som är himla slarvig och därför rädd för att tappa allting. Tur att huvudet sitter fast, annars hade jag nog tappat det också.

• Lillan2

Men åter till ämnet lite, varför blir så många provocerade av lyx-trådarna? Jag har då aldrig sett att det blivit heta debatter i en pyssla själv/hålla nere budgeten tråd?

Höll på att tappa hakan när jag i en tråd nyligen såg hur folk diskuterade ett mkt dyrt bröllop och förfasade sig att någon kunde lägga så mycket pengar och sen när de såg bilder så tyckte de att bröllopet inte var så fin och flärdfullt etc. Sådana kommentarer får mig att tro att det är missundsamhet och en känsla av att behöva försvara sina egna val som gör sig gällande.

Mkt tråkigt alltihop, gör det svårt att utbyta erfarenheter och tips fritt och det är ju det forumet är till för? Även för oss med stora ekonomiska resurser? Jag kommer då tyvärr aldrig att diskutera mitt bröllop i detalj här och absolut inte lägga ut bilder - man har ju sett hur folk blir lynchade här för sina "lyxbröllop".

• Strulan

Jag tycker att vi som älskar lyx och onödigheter (vare sig vi har råd eller inte) gör en kupp mot dom som inte lägger onödigt mycke pengar på deras bröllop fast dom inte har råd
    Vi bör också ifråga sätta varför göra någontin själv när man kan köpa det färdigt

Varför ska lågbudget trådarna få leva i harmoni och inte lyx trådarna

Svar på tråden Missundsamhet!