• Tiger10

Missundsamhet!

Håller helt med!! Vi är inte gjorda av pengar någon av oss men jag har ändå köpt en klänning för 13000:- och min sambo (som ej har sett den) tyckte definitivt att jag skulle köpa den. Man får spara in på annat helt enkelt... Och folk ska strunta i andras val och prion.

• Tiger10

Lippi -
    Men herregud, vilken sida har du vaknat på egentligen? Jag tycker faktiskt att det är VÄRT att lägga 13000 på en klänning som jag ska ha EN gång. Och det är min ensak. Du verkar ju inte förstå vad vi pratar om här. Alla har rätt att lägga hur mycket de vill på vad de vill och det handlar definitivt inte om att trycka ner någon. Det vi pratar om här är att ingen ska dömma någon oavsett om de lägger 500 eller 20000 på någonting.

• Tiger10

ha, ha jag tycker inte riktigt denna diskution leder någon vart. Mycket handlar nog om "jantelagen" vi dessvärre har här i Sverige tillskillnad från USA där det gäller "sköt dig själv och skit i andra". Kanske vore en blanding av detta vara det optimala?

I vilket fall, önskar jag er alla lycka till och att ni får en helt underbar dag.

Svar på tråden Missundsamhet!