• Lenchen

Missundsamhet!

Jag tycker att det viktigaste ar att man respekterar varandra. Ar det en trad om folk med lag budget sa bor man kanske inte komma in och beratta om sin budget pa 200 000... Pa samma satt kanske man inte behover ga in i en lyxbudgettrad om man kanner pa sig att man blir ledsen av att lasa om manniskor som har hogre budget an andra. Och framfor allt tycker jag inte att man bor vardera det ena eller det andra. Om det nu ar nagon som vill lagga ut mycket pengar pa sitt brollop, lat de gora det da!

Men, nagot som jag ibland forvanas over ar att det finns manga som, i mitt tycke omotiverat, anger hur mycket de lagger pa sin ring, sina klader osv. Ibland kan jag fa en kansla av att vissa garna vill skryta lite med sin budget. Det finns manga som har det knapert med pengar, och som garna skulle lagt ut mer pengar pa sina brollop. Darfor kanske det vore bra att tanka pa i vilka tradar man basunerar ut sin budget. Jag personligen skulle aldrig i vanliga livet beratta att vi har riktigt gott med pengar, helt enkelt av respekt for andra. Inte for att jag ar radd for en svensk jantelag. Jag bor inte ens i Sverige. men for att det faktiskt kan gora folk ledsna som maste vanda pa varje slant att hora att andra inte alls maste tanka pa en budget.
    Darfor undviker jag ocksa att gora det pa Brollopstorget.
    Men som sagt var, det ar ju heller inte speciellt snallt att kritisera folk som vill ha en lyxig fest for att "skamma bort" sina nara och kara. Speciellt inte om de faktiskt gjort det i en "specialtrad" dar man kan valja att inte lasa.

Svar på tråden Missundsamhet!