• pickolina

varför vänta?

Det finns ingen garanti hur man än gör så jag tycker man ska göra som man vill, det som känns rätt för en själv...

Jag har en kompis som var tillsammans med sin kille i 10år innan de gifte sig, inom ett år var de skilda. Känner även par som träffats unga och gift sig snabbt och som fortfarande 10-15år senare) har ett lyckligt äktenskap.

Man kan aldrig veta hur man än gör som sagt....

• pickolina

SadPsychoBitch

Menar du att du var 13 och han 27 när ni blev tillsammans?????????

Alltid kul att höra om människor som funnit varandra och är lyckliga... MEN... Det skulle jag faktiskt kalla pedofili. Vill inte vara elak men så känner jag faktiskt....

• pickolina

Håller med om att man ska vänta i alla fall ett år, så man verkligen känner varandra, men det är att gå snabbt fram för mig... Att VÄNTA då tänker jag på 5-10år.

• pickolina

Jag är själv 27 år, fyller 28 i början på nästa år.... Min äldsta systerson är 14år och jag ser honom och hans kompisar som barn. Att en 27 åring vill vara tillsammans med en 13 årig liten flicka är för mig pedofili.

Ålderskillnaden idag, när du är 18 och han 32 säger jag ingenting om, för nu är du en vuxen kvinna, även om du fortfarande är ung...

Men en MAN som vill vara med ett BARN är inte helt friskt som Mastermind skriver.

• pickolina

Jag menade inte att SPB´s sambo ÄR pedofil, det skulle jag aldrig kalla någon bara så där... Men jag tycker att beteendet är sjukligt och pedofilaktigt. Det är ett starkt ord som jag kanske inte skulle ha använt men det var så jag kände.. En vuxen man som vill vara med en liten flicka som precis äntrat tonåren är inte friskt...

• pickolina

Utöver detta faktum så är jag självklart glad att de är lyckliga tillsammans och hoppas att de kommer få fortsätta att vara det... Men det var en helt annan sak.

• pickolina

Gällande pedofiler, i ren allmänhet..

De har ofta en partner, så att säga att en människa inte kan vara pedofil pga att de har en helt vanlig vuxen relation oxå är helt fel.
    Sedan är det faktiskt även så att många som blir utsatta för sexuella övergrepp blir det från barnsben och enda tills de flyttar hemifrån, då de blivit mera vuxna.

Så att säga att det enbart handlar om barn under 13 år som inte har fått könshår osv (som tidigare skrevs) är väldigt fel.

Personligen skulle jag nog aldrig lämna mina barn i närheten av en person som nästan är 30 och blir tillsammans med en 13-åring. Inte för att personen måste vara en pedofil men beteendet är inte friskt och jag skulle aldrig ta den risken, det är det inte värt.

• pickolina

Till dig SPB, jovisst kan man ha varit med om en hel del när man är tretton. Men faktumet är att hur mogen man än må vara för sin ålder så är man fortfarande bara tretton och omogen, även om man jämför med en superomogen 27-åring. En trettonåring är fortfarande barn och en 27-åring har varit vuxen ett bra tag... Jag personligen tycker tom att 18-20-åringarna på jobbet är superomogna... Å mina syskonbarn, som är 12 respektive 14 (snart 13 och 15) är barn fortfarande. Att jag som 27 (snart 28) skulle tända på eller vilja vara tillsammans med någon i deras ålder är inte friskt och sunt beteende.

• pickolina

skulle stå 28, skulle inte vara någon smilie.

• pickolina

En pedofil är en vuxen som har en sexuell attraktion till barn (barn som är före eller i puberteten).

Dvs, inte alls bara barn under 13 och utan vuxna attribut.

Svar på tråden varför vänta?