Att en 13-åring blir kär i en 27-åring är nog inte jätteovanligt; det är nog många som blir kära i idoler som är skådespelare eller musikartister eller så. När jag var 13 var jag kär i en ny person varje vecka. Men att en 27-åring kan bli kär i en 13-åring.. Det existerar inte i min värld. För som sagt; även en väldigt mogen 13-åring och en väldigt omogen 27-åring kan ju ändå knappt ha nånting gemensamt.
När jag var 13 så var jag väldigt skärpt och "lillgammal", men samtidigt så var jag ju ändå 13; och som jag redan skrivit så blev jag kär hit och dit, och jag lekte eller hade precis slutat leta med Barbiedockor. Sånt som hör barndomen till. Och att en 27-åring ens skulle kunna få ett tillfredställande intellektuellt utbyte med en 13-åring.. Nej.
Uppenbarligen så har ju detta skett, på något vänster. Och i min värld så kan, så får, inte sådant existera, så jag blir väldigt upprörd. Även om en av mina jämngamla kompisar (21) skulle bli kär i en 13-åring så hade jag börjat fundera på om denne vore pedofil, eller iaf inte riktigt klar i skallen. Och då skulle min kompis ändå vara 6 år yngre än vad SPB's nuvarande fästman var när dom träffades.
SPB - Jag antar att din fästman läser detta, eller att du berättar om denna diskussionen för honom. Hur tar han det? Vill han inte förklara sig, berätta från sin synvinkel?