Inlägg från: Mastermind |Visa alla inlägg
  • Mastermind

varför vänta?

Herregud. Vad ser en 27-åring i en 13-åring? SadPsychoBitch, hur sjutton reagerade dina föräldrar? Och hans och dina vänner? Och hans föräldrar? Är du säker på att du inte skrev fel, och menade 22 och inte 32? *hoppas*

Btw, varför heter du som du gör här på BT?

• Mastermind

SPB - Men hur kunde ni vara på samma våglängd? Även en mogen 13-åring är ju, ja, omogen. Och även en omogen 27-åring är ju mogen, om man säger så. Tvekade ni inte innan ni ingick ett förhållande? Och vad sa/säger era vänner, det har du fortfarande inte svarat på.

• Mastermind

SPB - Uppenbarligen så brydde du dig ju inte. ;) Jag bara undrade vad dom sa/hur dom reagerade. Hade nån av mina 27-åriga kompisar träffat en 13-årig flicka så hade jag blivit totalt chockad och försökt prata vett i honom.

Nåväl, min mening är inte att klanka ner på någons förhållande eller läggning, men en så stor åldersskillnad när man är så pass ung ÄR ovanligt, och _förmodligen_ inte riktigt friskt. Men du vet ju bäst själv hur du känner, och jag hoppas att ni kommer leva ett normalt liv tillsammans, utan något slags elektrakomplex.

• Mastermind

Jag upprepar: "Men du vet ju bäst själv hur du känner, och jag hoppas att ni kommer leva ett normalt liv tillsammans"

• Mastermind

SPB - Jag valde bort det ur citatet eftersom det lät lite sarkastiskt, och det var inte meningen. Man kan ju tyvärr inte redigera inlägg här. Så istället för att citera den biten också och verka tjatig/uppkäftig/ännu mer sarkastisk så valde jag bort den.

Min mamma och pappa skilde det 14 år på, men dom träffades när mamma var 30+ och pappa 40+. Så visst funkar åldersskillnader sålänge man respekterar varandra och inte mognar isär, men just när man är sådär ung som du var när ni träffades så ses det inte på med blida ögon, som du redan märkt. En 27-åring som tänder på och vill vara tillsammans med en 13-åring låter ju verkligen inte sunt, det gör det inte, hur man än vrider och vänder på det.

• Mastermind

SPB - Ingen? Vad fick du det ifrån?

• Mastermind

Man behöver inte ha sex med någon för att man tänder på personen i fråga.

• Mastermind

Jag vill bara styka under att det INTE var jag som kallade SPB m2b för pedofil, så ingen får för sig det.

• Mastermind

Jag tycker det är stor ålderskillnad på 18 och 32 år, men det är ok. Hon är som sagt myndig. Men att hon var 13 när dom träffades tycker jag är fel.

Pråppen - Hur gammal var du resp din sambo när ni träffades?

• Mastermind

Ok. Då var du ju myndig och det är ok då. Även om ålderskillnaden är väldigt stor. Du var ju ändå mogen och hade upplevt en hel tonårsperiod och fått liverfarenhet.

• Mastermind

SPB - Det är som sagt inte er ålderskillnad nu som vi reagerar på utan hur gamla ni var när ni träffades. Ang din pappas kollega och hans/hennes äkta hälft så var dom ju jämngamla när dom träffades. Inte 6 (förskoleålder) resp 20 år (samma åldersskillnad som på dig och din m2b).

• Mastermind

KCsMama - Hoppla. Det skrev hon (M Magdalena) väl ändå inte?? Hon bara ställde några frågor, hon skrev absolut ingenting om att sätta värde på kärleken.

• Mastermind

"jopp det är väl klart jag försvara och uppmuntrar vill inte bli en bitter gammal kärring med fördomar mot folk när man blir äldre.."

Vad skönt att du inte har fördomar nu då.. Jag, som inte tycker om ålderskombinationen 13 och 27 år i ett förhållande, är 21 år (inte så värst gammal i mina ögon) och inte det minsta bitter. Däremot så tycker jag att pedofili är något av det värsta som finns (och det hoppas jag att du och dom allra flesta andra håller med om) och hur mycket man är ursäktar sig och vrider på det så är kombinationen 13 och 27 år _väldigt_ mycket på gränsen till pedofili (och nej, man behöver inte ha sex för att räknas som pedofil, och nej, man behöver inte bara tända på barn som inte kommit in i puberteten än).

• Mastermind

Att en 13-åring blir kär i en 27-åring är nog inte jätteovanligt; det är nog många som blir kära i idoler som är skådespelare eller musikartister eller så. När jag var 13 var jag kär i en ny person varje vecka. Men att en 27-åring kan bli kär i en 13-åring.. Det existerar inte i min värld. För som sagt; även en väldigt mogen 13-åring och en väldigt omogen 27-åring kan ju ändå knappt ha nånting gemensamt.

När jag var 13 så var jag väldigt skärpt och "lillgammal", men samtidigt så var jag ju ändå 13; och som jag redan skrivit så blev jag kär hit och dit, och jag lekte eller hade precis slutat leta med Barbiedockor. Sånt som hör barndomen till. Och att en 27-åring ens skulle kunna få ett tillfredställande intellektuellt utbyte med en 13-åring.. Nej.

Uppenbarligen så har ju detta skett, på något vänster. Och i min värld så kan, så får, inte sådant existera, så jag blir väldigt upprörd. Även om en av mina jämngamla kompisar (21) skulle bli kär i en 13-åring så hade jag börjat fundera på om denne vore pedofil, eller iaf inte riktigt klar i skallen. Och då skulle min kompis ändå vara 6 år yngre än vad SPB's nuvarande fästman var när dom träffades.

SPB - Jag antar att din fästman läser detta, eller att du berättar om denna diskussionen för honom. Hur tar han det? Vill han inte förklara sig, berätta från sin synvinkel?

• Mastermind

SPB - Vad är det för erfarenheter du hade som 13-åring som vi andra inte hade i samma ålder, då? *nyfiken*

• Mastermind

SPB - Ett tips till dig i framtiden: Du behöver inte säga hur gamla du och din sambo var när ni träffades, helt oombett, ifall du inte vill skapa diskussion.

• Mastermind

Miisan - Ska du gifta dig själv, eller varför är du på denna sidan? *nyfiken*

• Mastermind

night butterfly - *applåd* Väl skrivet!

Svar på tråden varför vänta?