• fruerlandsson

Enbart middag?

Någon mer som inte tänker ha dans och "fest" utan enbart typ buffe´och tårta med kaffe? Vad har ni i så fall tänkt ha till dricka och hur har ni tänkt skriva i era inbjudningar? Vi blir ca 65 pers. Är det snålt med en sån tillställning till så många?
    Suck, vad detta är svårt! =D

• Svar på tråden Enbart middag?
  • MrsPink

Vi skall ha bara lunch...

Först mingel med snittar & champagne sen gå in äta huvudrätt, kanske något enstaka tal och sedan tårta som gästerna troligtvis får gå fram och skära själv istället för att sitta och bli serverad..kan bli varmt där vi skall vara och då kan det vara skönt att få röra på sig och inte bara sitta i 4 timmar!

• sweet saint

Snålt är det väl kanske inte, men tror ni inte att man vill fortsätta med en fest?
    det besror väl lite på vad ni tänkt för er själva efter..
    Berätta lite om hur ni har planerat med tid osv..

• fruerlandsson

Är så velig! Både vill och inte vill ha fest efter. Tänkte ha vigseln kl 13 och därefter åka till lokalen. Grejen är ju den att jag vill ha mina barn hos mig hela denna dag, det är ju deras dag också och kan då känna att det blir för mycket med stor fest långt ut på kvällen. Sen, utan att skämmas, är det en kostnadsfråga också för oss.

• MrsPink

Tänk vad mysigt ni kan ha bara ni och barnen efter middagen, antingen hemma eller på ett mysigt hotell...mysa god mat å bara vara....

• fruerlandsson

MissyPink

Ja just det!
    Vad ska ni bjuda på då och hur skriver ni i er inbjudan?

• MrsPink

Har inte riktigt funderat på vad vi skall skriva i inbjudan..
    men blir nog något i stil med .. kl 14.00 intages bröllopslunch på ...
    eller något sådant...

Vi skall ha snittar, vet inte riktigt vad, men tror vi skall ha anklever på en,
    blir nog 2 sorters snittar..funderar på den andra..
    men vi har ett tag på oss, skall inte gifta oss förränn 26/8 2006 så maten kan man fundera på ett tag till

• sweet saint

Låter härligt!!!
    Hur man vill ha sin bröllopsdag är upp till er!!
    Tänk inte på om folk kan uppfatta enbart middag som snålt, det är eran dag!!
    Myyyyyyys!!!

• fruerlandsson

sweetsaint

Tack!

Min blivande säger likadant, att vi inte ska tänka på vad alla andra kommer att tycka.

• MrsPink

Ni skall göra exskt som ni vill!!!

Vi är inga partydjur precis.. vi går inte ofta ut & jag skulle inte vilja ha fest & dans med nästan bara släktingar..
    Vill inte ha något fylleslag då det inte är vi...
    Vi brukar mest hitta på saker bara vi 2 så vi tycker att det är perfekt för vårt bröllop..
    Sen kommer man ju till bröllopssviten tidigare och har mycket längre tid där !!!!!

• fruerlandsson

MissyPink

Det låter ju nästan som oss! Eftersom man jobbar hela veckorna och träffar knappt barn eller man så vill man bara umgås med familjen när det ges tillfälle.

Svar på tråden Enbart middag?