Inlägg från: fruerlandsson |Visa alla inlägg
  • fruerlandsson

Enbart middag?

Någon mer som inte tänker ha dans och "fest" utan enbart typ buffe´och tårta med kaffe? Vad har ni i så fall tänkt ha till dricka och hur har ni tänkt skriva i era inbjudningar? Vi blir ca 65 pers. Är det snålt med en sån tillställning till så många?
    Suck, vad detta är svårt! =D

• Svar på tråden Enbart middag?
  • fruerlandsson

Är så velig! Både vill och inte vill ha fest efter. Tänkte ha vigseln kl 13 och därefter åka till lokalen. Grejen är ju den att jag vill ha mina barn hos mig hela denna dag, det är ju deras dag också och kan då känna att det blir för mycket med stor fest långt ut på kvällen. Sen, utan att skämmas, är det en kostnadsfråga också för oss.

• fruerlandsson

MissyPink

Ja just det!
    Vad ska ni bjuda på då och hur skriver ni i er inbjudan?

• fruerlandsson

sweetsaint

Tack!

Min blivande säger likadant, att vi inte ska tänka på vad alla andra kommer att tycka.

• fruerlandsson

MissyPink

Det låter ju nästan som oss! Eftersom man jobbar hela veckorna och träffar knappt barn eller man så vill man bara umgås med familjen när det ges tillfälle.

• fruerlandsson

MissyPink

Kommer kanske?? Hoppas jag inte trampade på en öm tå....

• fruerlandsson

Låter som en bra ide tycker jag!

Vi ska förresten också gifta oss i augusti, fast den 5:e.

Lycka till!

• fruerlandsson

Har du hittat klänning? Min klänning är min mormors som hon vigdes i för 55 år sen när jag gifter mig i den. Väldigt enkel men otroligt värdefull för mig eftersom hon inte lever längre och betydde så mycket för mig.

• fruerlandsson

Nenne 75

Det är nog ungefär så jag tänkt mig att skriva och jag hoppas också att det framgår att det "bara" blir middag.
    Hur många blir ni?

• fruerlandsson

MissyPink

Jättefin klänning! Ska gå in och titta lite mer på din sida sen.

Nenne75

Vi blir sammanlagt ca 60-65 pers, har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för buffe´än, vi ska ta maten från det stället vi bokat och vi har inte diskuterat det än. Ni då?

Svar på tråden Enbart middag?