Inlägg från: Anneli23 |Visa alla inlägg
  • Anneli23

Kosmetisk kirurgi AB Falköping

Jag undrar också det faktiskt.. Har även hört att de inte använder sig av gelehallon. Ska på konsultation där på onsdag så då kan jag berätta vad de sa

• Anneli23

Ajdå, hoppas inte det för annars hade jag bestämt mig för att göra det där..
    Det ska bli intressant att höra vad de säger i alla fall!

• Anneli23

Hej!

Igår var jag på konsultation där, och jag fick ett superbra intryck av dem!
    Jag ska definitivt göra min bröstförstoring hos där.
    Ja det stämmer att de inte gör snitten i armhålan, men efter att ha pratat med dem om det så känns det ok att göra dem under brösten istället.
    De använder sig bara av flytande silikon, och de hade en massa andra sorters inlägg man fick känna på där. Jag kollade bland annat på gelehallonen - men de såg väldigt ojämna och kantiga ut och kändes helskumma...men vad vet jag - det kanske blir fint med dem i brösten sedan.

• Anneli23

Jag ska operera mig den 18 januari, jag åker dit kvällen före för att kirurgen vill titta på mig och vi bestämmer exakt storlek. Sen opereras jag dagen efter och får även sova där natten efter operationen, allt ingår i priset. Jag har inte bestämt storlek än, men sköterskan jag pratade med på konsultationen tyckte att jag skulle ta runt 370cc.

Jag vet inte vad det var för sorts gelehallon jag kände på, tyvärr. Ärligt talat så tycker jag att de såg hemska ut. Men det kan ju vara så att de haft gelehallonen liggandes där i flera år, och en massa människor har tagit på dem.

Ja först tyckte jag också att det var synd att de inte gör snitten i armhålan, men ju mer vi pratade om det desto mer inställd blev jag på att göra dem under brösten istället :)

• Anneli23

Sara23

Ja hon jag träffade var verkligen supergo!

Ska du opereras om 18 dagar? Sade sköterskan någonting till dig om vad du kan förvänta dig för resultat?

Kramar /Anneli

• Anneli23

Sara23

Ojdå, är du nervös? :)
    Jag ska inte göra mina förrän i januari, har bokat operationstid den 18:e. Jag tycker att det känns jättetryggt att man får komma dit dagen före och sova över, och sedan stanna en natt efter operationen. Det verkar inte vara många kliniker som erbjuder det.

En sak funderar jag på, när jag var på konsultationen så visade sköterskan upp det inlägg som hon sade att de använder sig av, och det var helt slätt. Jag läste nyss på en sida att man helst ska använda sig av "knottriga" inlägg pga. risken för kapselbildning är större om man har släta inlägg.
    Har du hört om de använder sig av knottriga inlägg också?

Kramar /Anneli

• Anneli23

Sara23

Ja, jag vet inte riktigt vad de menar med knottrig yta - men isåfall måste det ha varit minimala knottror. De kanske ska vara väldigt små (knappt kännbara)?

Kramar /Anneli

• Anneli23

Cattis28

Vad roligt att höra att du har opererat sig där! :)
    Jag har inte fått kontakt med någon annan som har gjort det, så därför känns det extra kul. :)
    Det verkar ju vara en bra klinik, tyckte du att allt fungerade bra eller var det något som var mindre bra?

Kramar/Anneli

Svar på tråden Kosmetisk kirurgi AB Falköping