• Nilla2005

Hur vet man att han är rätt?

Aaaaahhhh... den klassiska frågan!!! Hur vet man att mannen man träffat verkligen är rätt?! Lustigt att du tar upp frågan, vi har diskuterat detta rätt intensivt bland mina kompisar nyligen. Jag ska berätta hur jag ser på det!

Jag har 3 längre förhållanden bakom mig (mellan 1 o 4 år, själv är jag 27 år idag) och i samtliga 3 förhållanden var jag så där lagom nöjd, ni vet man bara levde med... i samtliga 3 förhållanden frågade jag mig också hur vet jag att detta är rätt? Och jag frågade mig runt bland andra par, hur visste de att de hittat rätt? Vissa sa att det visste de inte, men de flesta sa att ja men det vet man bara. Jaha tänkte jag då.

För en månad sen träffade jag mannen i mit liv. Och jag kände inom en kort tid något jag aldrig känt förut dvs att jag hade hittat rätt. Det är en svår känsla att beskriva men för mig var det en magkänsla, något som kändes i hela kroppen. Som om alla pusselbitar föll på plats och jag kände mig...hel på nått vis. Jag tvekar inte en sekund att detta är mannen i mitt liv! Och jag kan också erkänna att han väldigt många av de egenskaper jag "sökte" hos min blivande man, men också att han är totalt olika mina 3 ex....

För att kära lite dubbelmoral... Du kommer förmodligen aldrig att träffa den man som till 100% innehar de egenskaper o sidor du söker efter hos din blivande man. Det är bara att inse att det alltid kommer att finnas sidor hos din älskade som du kanske inte riktigt tycker om/uppskattar (tex tanig, en som inte dansar, simmar etc). Å andra sidan, bör man verkligen stirra sig blind på sånt? Jag gjorde det misstaget att jag blåvägrade titta åt yngre killar "för de ska ju vara några år äldre = mognare" sånär jag nu fick reda på att min pojkvän var ett år yngre än mig så suckade jag högt. Men... det var redan kört egentligen, från första sekund jag såg honom. så jag fick snällt lägga mitt "krav" (dvs att han sku vara äldre) åt sidan o kasta mig in i livet igen. Vilket jag inte åångrar en sekund!!!

Så visst, överlag ska man väl försöka hitta en man som på ett ungefär motsvarar sina förväntningar, men man ska nog akta sig för att storra sig blind på dem också... man kan missa en hel del då!

Så mitt råd till dig är.... att gå efter din magkänsla! Känner du innerst inne att du vill vakna brevid denna man om 40 år? Hur viktigt är mannens fysiska egenskaper för DIG? Var ärlig mot dig själv; Vad känner du innerst inne?! Lev inte bar amed i allt som jag gjort i samanlagt 7 år av mitt liv, sist o slutligen hamnar man ändå i samma situation där brytning är det enda rättta...

Vad säger ni andra som anser er träffat "den rätta". Är det nått man bara vet som jag påstår eller kan det "växa fram"??

Kram o Lycka till!

• Nilla2005

*NasseLiten* : *asgarvar*, ligger nog mycket i det där! så Kickit; Gå efter lukten i kombination med magkänslan!

R&F (1/7 2006) Är du säker på det? Tror/anser du dig ha träffat mannen i ditt liv eller bara lever du med o ser hur dte slutar senare?

Svar på tråden Hur vet man att han är rätt?