Inlägg från: Tant Pernilla |Visa alla inlägg
  • Tant Pernilla

Hur vet man att han är rätt?

Du får ta med honom till ett ställe där du kan bada och han kan fiska...

Nä, seriöst. Sånt där är alltid så svårt. Jag var tillsammans med en jätterar kille ett tag, men var tvungen att göra slut, för jag var inte nöjd. I det fallet funkade inte 6:et särskilt bra, vilket jag tyckte var viktigt. Men det var inte bara det. Det kändes tungt, för jag visste ju att han var en jättebra kille. Men kort därefter så träffade jag min man, och han är långt ifrån perfekt, men det kändes så himla rätt. Visst finns det egenskaper som han inte har, som jag kanske skulle vilja att han hade. Men han kompenserar det genom att ha så många andra sidor som är viktiga för mig och kompletterar mig på ett bra sätt.

Det jag vill säga är att man inte ska stirra sig blind på sin "kravlista", för det kommer aldrig finnas någon som uppfyller allt det man har på en sån. Men känner man glädje och lycka när man är med den personen, om man känner sig nöjd och stolt över honom, då tror jag det är rätt. Har man inte dessa känslor, utan bara tycker att han är ju en bra kille som man gillar som en vän, då kanske det inte är rätt... Till slut är det ju bara du som kan avgöra det här...

• Tant Pernilla

Jag tycker ändå att det låter som om det är ett förhållande som det är värt att satsa på!

Vad gör det om det är du som tar initiativet till aktiviteter så länge som han hänger på, tycker att det är kul och inte säger "näää, jag vill sitta i soffan och såsa" varje gång. (Nångång får man tycka så, förstås.)

Kan inte du lära dig mer om fiske? (Om du nu inte redan är en hejare på det.) Då visar du ju att du är intresserad av något han gillar, ni kommer ut i naturen och får röra lite på er utan att gå på gym, och på somrarna kan du ju passa på att bada också. (Som jag föreslog lite skämtsamt förut.)

Jag tror att det kan bli bra, bara du kan se förbi det sättet ni träffades på. Det behöver ju inte vara dåligt bara för att det var "uppgjort". Jag sammanförde två av mina vänner och de har snart varit gifra i tio år (och har varit tillsammans i 13 år, tror jag...) Själv träffade jag min man på nätet...

Svar på tråden Hur vet man att han är rätt?