• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • Aurot

Oj oj oj vad mycket blunders vi hade _förutom_ väninnans katastrofala tal!

Min man räckte fram höger hand vid ringväxlingen, brudnäbben traskade fram till pianisten med ringarna i stället för oss, vår underbara vigselförrättare trodde utgångsmusiken (fly me to the moon) var sista solosången _innan_ utmarsch.

Såna grejer gör ju bara allt ännu bättre tycker jag, tillför enormt mycket charm.

Jo också vi bara och fånlog när folk klirrade i glasen första gången...ända tills väninnan väser: ni ska nog pussas nu

Nä, detta är ingen tävling. Kul att ni alla delar med er tycker jag!

Svar på tråden Bröllop - hall of shame