• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • Lojna

*puffar för en rolig tråd*

• Blivande Fru!

*puff*
    vill också se mer....

• shalimar

får väl bidra med en blunder jag med - tror nog inte att någon märkte den, men det hade kunnat bli riktigt knepigt:

Efter vigseln kom ju solosång och välsignelse och förbön och psalm. Sedan hade vi bestämt att fotograferign skulle vara tillåten när utgångsmarschen började, vi hade vänt oss om, och så skulle vi stå kvar en liten stund innan vi började tåga ut. Efter typ halva Mendelsohn (vi hade den som utgångsmusik) väser jag till min nyblivne make att "vi kanske ska börja gå så vi hinner ut innan musiken är slut!!!"

Vi var båda två så uppfyllda av stundens högtid att vi liksom hade glömt det... :o Pinsamt värre om prästen hade varit tvungen att ge oss en knuff i ryggen för att vi inte skulle bli stående ända tills musiken tystnat! :D

• Nybliven Jacobsson

Hehehe, min egen mor höll ett jättevackret tal om det inte vore för att hon petade in varenda karl jag någonsin hånglat med... Hjälp! Jag bara tittade på henne med stora ögon när hon radade upp dem en efter en...

• Chilianna

Åh vilken rolig tråd-ieé!Får se om jag har nåt att bidra med i mars, tills dess läser jag denna tråd! Personligen tycker jag att (vissa) tabbar eller vad man ska kalla det, hjälper till att göra dagen annorlunda och det kan ju vara bra! Som i Shalimars fall: det är ju en väldigt charmig "halvtabbe"!
    däremot tal som spårar ur är ju superpinsamt när man sitter som gäst/gissar jag brudpar!

• Lenchen

Nar vi gifte oss borgerligt ( i Osterrike maste man gifta sig borgerligt aven om man gifter sig kyrkligt) sa sa vigselforattaren fel namn! Visserligen inte helt fel namn eftersom jag heter det i andra namn, men gasterna som inte visste att jag heter det blev ganska overraskade. Och mamma blev radd att det inte skulle vara giltigt Viselforattaren tyckte efterat att det var ganska pinsamt, for pa alla blanketter osv har jag ju skrivit under med mitt riktiga namn.

Nar vi sedan gifte oss i kyrkan kom det inmarscherande en hund i mittgangen. Den gick om kring och kollade runt ett tag och gick sedan ut igen! Fast det var mest gulligt faktiskt.

Vid loftena tog prasten dessutom undan bibeln for tidigt sa jag inte han lasa alla loftena! Fast till hans forsvar sa sa jag dem pa svenska som han inte forstar, sa han blev val lite forvirrad.

• drömmare

När min bror gifte sig sa prästen också fel namn till bruden. Han kom inte på sig själv utan min brors fru fick rätta honom. Stämningen blev lite tryckt och efter det momentet skulle jag och mina systrar sjunga. Vi var nervösa, rörda och hade fått kväva ett skratt när prästen hade sagt fel namn. Det var alltså en massa känslor i luften när vi började sjunga "Älska mig". Min yngsta lillasyster stod bredvid mig och jag såg (och hörde) på henne att hon kämpade mot ett stort skrattanfall. När jag upptäckte det skrattade jag till lite i en ton och då brast det för henne. Hon fnittrade hysteriskt och kunde inte samla sig. Det värsta var att hon sjöng melodistämman så där stod vi två andra systrar och brummade med två olika understämmor. Detta gjorde situationen otroligt komisk och pinsam så det slutade inte bättre än att jag också började skratta, pianisten slutade spela och vi fick gå och sätta oss...

• anna_80

Jag ficken ring av min mormor dagen innan bröllopet som skulle vara "något gammalt". Jag hade den förstås på bröllopsdagen och den satt på höger ringfinger, men den var lite liten så jag kände hela tiden att jag hade den på mig. När Magnus skulle sätta på min vigselring sträckte jag därför fram fel hand, det var höger som jag förknippade med ringar just då! Han försökte och försökte få på den på fingret, men den var för liten, tills jag upptäckte mitt misstag och bytte till rätt hand. De som satt längst fram i kyrkan började småskratta och allt finns dokumenterat av fotografen som skulle ta snygga ringbilder! Även våra skratt efteråt finns med på bild!

• Aurot

Oj oj oj vad mycket blunders vi hade _förutom_ väninnans katastrofala tal!

Min man räckte fram höger hand vid ringväxlingen, brudnäbben traskade fram till pianisten med ringarna i stället för oss, vår underbara vigselförrättare trodde utgångsmusiken (fly me to the moon) var sista solosången _innan_ utmarsch.

Såna grejer gör ju bara allt ännu bättre tycker jag, tillför enormt mycket charm.

Jo också vi bara och fånlog när folk klirrade i glasen första gången...ända tills väninnan väser: ni ska nog pussas nu

Nä, detta är ingen tävling. Kul att ni alla delar med er tycker jag!

• Engäst

Då min kompis gifte sig blev vaktmästaren i kyrkan så tagen att hon glömde att stänga av klockorna.Brudparet gick in under klockringningen och det blev värsta begravningståget....Vär framme vid altaret kunde dock kantorn börja spela ingångsmusiken.Det blev glada skratt i alla fall....

Svar på tråden Bröllop - hall of shame