• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • Willma

Mitt hjärta är hemma:
    Vad har ni för yrke? *nyfiken*

• Sockerpinglan

Har en liten söt anekdot jag också. Jag var gäst på ett bröllop ett par pr sedan som hölls utomhus. Allt var jättevackert och prästen var en äldre herre som nog inte har så stor koll på moderna hårstylingprodukter. För denna blåsiga dag hade han som vanligt kammat håret över flinten, vilket medförde att håret blåste upp och stod som ett "lock" rakt upp över huvudet. Roligast var det när vinden blåste olika starkt så att håret vippade upp och ner, upp och ner...
    Det var inte förrän hela håret lagt sig helt åt sidan som han strök med handen över huvudet och lade håret på plats igen!

Otroligt kul! Och alla gästerna hade kul åt det hela kvällen!

Vi ska också ha ett bröllop utomhus, undrar om jag ska ge prästen några tips...

•  Miss Cee

Det absolut värsta bröllop jag varit med om, var en stor sak, som slutade i kaos.

Bruden och brudgummen blev aspackade, började att slåss och skrek åt varandra att de skulle skiljas.

Brudens mamma som stått för hela kalaset och jobbat i flera månader för denna fest var utom sig och bara grät.

Bruden bror var så arg att han gick därifrån.

hur länge de var gifta därefter vet jag inte, eller hur det slutade den natten. Jagkanske inte behöver säga att jag _inte_ ville stanna kvar och beskåda förödelsen.

• Stefans fästmö

Miss Cee - herregud! vad hemskt! Förstår att du inte kände för att stanna kvar, men man kan ju inte låta bli att undra hur det gick sen... :(

• Zozo

Jag var pa ett bröllop där en av den nyblivne makens kompisar (jag var vän t bruden) ropade till mig "eh du, du färgar håret và? Av med trosorna sa att vi far se om du egentligen e blond" och det var bara en av de intelligenta kommentarer som flödade..
    Jag ringde och bad om hämtning innan 12.00 - jisses!
    Detta var efter att makens mamma ställt sig upp under middagen och bett att alla skulle ställa sig upp och presentera sig (120 pers!), säga om de var vän till brud eller brudgum och om de var där som singlar eller ej..

• Zozo

Pa min systers bröllop var vi med om en lite roligare grej. Hon gite sig i österrike och vi hade da en yodel-spelare under maltiden. En yodel-spelare med löständer och ölflaska under bordet!
    När sedan dansen skulle komma igang sa VÄGRADE han sluta yoddla! Och efter hand som han blev dragen hakade löständerna upp sig sa att han fick "smacka" rätt dem mitt under yodlandet.
    Gissa om vi hade kul at detta saväl da som aratal efter!

• Wire

För några år sen var jag på ett bröllop där bruden var duktig på att dansa medan brudgummen inte alls var lika bra... men han försökte verkligen!
    När de hade dansat kanske en tredjedel av brudvalsen ropar bruden "pappa, kom och rädda mig!". Hennes far tog över dansen och då såg det betydligt bättre ut. Men jag tyckte oerhört synd om den snälle brudgummen, han såg bortkommen ut då kan jag lova.

• Zozo

NÄmen! Inte skulle jag ropa pa pappa mitt i brudvalsen (även om han ocksa dansar bättre än blivande brudgummen )

• porphyria

Detta är ingen "blooper" i sin rätta benämnelse, men lite skoj ändå.

När min more gifte sig för ett par somrar sedan så var det i trädgården hos sin blivandes sommarstuga. I en del av trädgården växer det ett antal äppelträd och tanken var ju att de skulle ha ceremonin under dessa blommande träd. Problemet var nu bara att sommarten var tidig det året och äppelblommen var långt borta. Prästen skulle egentligen säga "Nu när vi har samlats här under äppelblommen..." men fick ändra det till "Nu när vi har samlats här under... surkarten...". Vi fnissade allihopa och sen fortsatte det som planerat.

• porphyria

Det var till och med min Mor som gifte sig :D

Svar på tråden Bröllop - hall of shame