•  Miss Cee

Bröllop - hall of shame

Har en...

Vet ju inte hur brudparet upplevde detta, de tyckte nog mest att vi i personalen var jobbiga och taskiga. Eller så var de så korkade att de verkligen inte fattade något.

Iaf så jobbade jag på ett pensionatliknande bygge som ägs av en frikyrkoförsamling. Det är många som är och äter i deras matsal, och det ordnas både bröllop och begravningar där. Grejen är bara att eftersom det är en byggnad som tillhör församlingen så är det självklart förbjudet med alkohol och dans där inne, eftersom församlingen inte "tillåter" det. Kan man iofs tycka vad man vill om men så var det.

Detta upplystes också brudparet om som kom för att boka sin bröllopsfest där. Både brud och brudgum var med och var helt införstådda med att sprit och dans inte var okej om de ville vara där, och de sa att de inte planerade att ha något av dessa två.

Dagen kommer. MIddagen börjar. Helt plötsligt så börjar släktingar smyga in i köket med spritflaskor som de "gömmer" lite i fastun. De hade tydlien tänkta att gömma detta utomhus, men denna kväll så öste regnet ner, så nu fick de för sig att det plötsligt gick bra att dricka sprit inne i huset. Vi sa inte så mycket, och hoppads på att flaskorna skulle få stå där, utan att de skulle röra dem.

När middagens ska dukas ut dyker det upp ett fem-manna-band, som ska sätta upp sina instrument och anläggning inne i samma rum som de andra äter, säger de. helt utan förvarning. Det var trångt kan jag säga, men de börjar packa upp..

Tosstmastern dyker upp i köket och undrar hur allt går, och om bandet får någon mat. Vi förklarar läget för honom, att bandet var en total överraskning för oss, eftersom brudparet förnekat detta totalt och dessutom är väl medvetna om att denna lokal inte gillar dans. Toastmastern blir blek när han inser problemet. Försvinner och återkommer en stund senare (då vi i personalen snälla som vi är gett musikerna mat och hjälpt dem så gott vi kunde). Toastmastern säger nu att han inte visste något om vilka regler som gällde och att brudparet lovat att bandet bara ska spela och att det inte ska bli någon dans. Yeah right...

Ja ni kan ju tänka er hur det slutade. det snåla brudparet som tydligen inte ville betala för att få ha sin fest på ett ställe som tillät alkohol, dans och höll öppet efter klockan 01, ljög chefen och hela personalen rakt upp i ansiktet när de bokade och körde sedan över personalen totalt. Det gick ju inte ens 5 minuter efter att bandet börjar spela innan folk dansade, såklart. det gör man om ett dansband börjar spela. Och de var inte ute förrän vid tretiden på natten.

Hur snål får man bli som brudpar egentligen???

•  Miss Cee

Vill bara tillägga att ingen av personalen andades om detta till gästerna i övrigt eller på något sätt förstörde deras bröllopsfest. Det var vi alldeles för snälla för att göra. Vi höll god min, förutom då toastmastern informerades..

•  Miss Cee

Det absolut värsta bröllop jag varit med om, var en stor sak, som slutade i kaos.

Bruden och brudgummen blev aspackade, började att slåss och skrek åt varandra att de skulle skiljas.

Brudens mamma som stått för hela kalaset och jobbat i flera månader för denna fest var utom sig och bara grät.

Bruden bror var så arg att han gick därifrån.

hur länge de var gifta därefter vet jag inte, eller hur det slutade den natten. Jagkanske inte behöver säga att jag _inte_ ville stanna kvar och beskåda förödelsen.

Svar på tråden Bröllop - hall of shame