• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • snow

Åh, vad kul att läsa om alla tabbar. Själv kommer jag nog vara så nervös på miit bröllop i februari att jag bara kommer att explodera av skratt om något knäppt händer.

Var på ett bröllop i somras där bruden EVA blev omdöpt till EVERT av den småsenile prästen under vigsellöftena. Dagen innan hade hon ringt prästen och nämnt att "då ses vi i XXX-kyrkan imorgon, då" varpå han förvånat svarade "jasså, jag trodde att det var i YYY-kyrkan!"

Som partyglada 18-åringar för ett antal år sedan skulle jag och en kompis servera på hennes grannars bröllopsfest. Vi tog uppgiften på fullaste allvar ändå tills middagen var över och vi placerades i den fria baren... Ett par timmar senare hade jag "rymt" tillsammans med brudgummens bestman och min kompis var så snurrig så brudens föräldrar fick skjutsa hem henne.

• GithKat

Inte så pinsamt men ändå pinsamt.. När en av mina bästa väninnor gifte sig var brudgummens bästa vän Freddan ihop med en vädligt ung och naiv och egocentrisk tjej. Tjejen och ca fyra st andra kvinliga gäster inklusive mej stod och pratade med bruden. Då tjejen helt plötsligt kläcker ur sig till bruden att -ja du är jättefin särskilt din slöja och handskar, de kanske jag skulle kunna få låna när jag gifter mej med Freddan lite längre fram (freddan var inte invig i de planerna). Klänningen är ju inte min storlek men hade den varit det hade jag gärna lånat den oxå.
    Vi andra tystnade och skämdes å tjejens vägnar och bruden svarade att tja jo det kanske hon kunde om hon hade grejerna kvar....

Tilläggas kan att Freddan dumpa flickan en månad senare...

• Thindris

Men herregud, snacka om naiv tjej... spanade på bruden för att se vad hon skulle kunna låna o passa i... he he he...

Denan tråd är sååå rolig!

• bellas

Kul tråd!

Jag kan bidra med ett bröllop där tärnan i kort vippig klänning, rusar på toaletten i sista stund innan brudföljet ska in i k:a... och stoppar ner fållen på klänningen i trosorna bak... vilket ingen i brudföljet märkte... det gick ett sus genom kyrkan kan jag säga och hennes mamma som satt långt fram i kyrkan var ruskigt snabb när hon såg vad som hänt...

//B

• GithKat

bellas: hehehe piiinsamt...*S*

• Willma

Varför är det så roligt när folk gör bort sig? Börjar nästan hoppas att det ska hända något pinsamt på mitt bröllop så att jag också får något att bidra med här på sidan. Eller kanske inte...

• mammacatta

*hehe* vilken kul tråd:D

1) när vi gifte oss så hade vi våra löften skrivna på en tavla, där vi avslutade med "...för det är du och jag, P/C." meningen var då att jag skulle säga hans namn, och han mitt.
    jag påminde alltså min man det sista jag gjorde på morgonen - sen säger du catarina efter löftet.
    tror ni han kom ihåg? så vi har båda lovat P att vara tillsammans...

2) tal allstå. kan man undanbe sig vissa tal? NÄ! vi fick VÄRSTA moraltalet - 30+ båda två, 1,5 barn, fick vi alltså ett tal om säker inkomst, barnuppfostran och att tänka på framtiden så man inte förköper sig. *suck* skulle vi ta studenten eller?
    sen fick jag även epiteten mormor, ungdom och medelålders av min egen far. *dubbelsuck*

• Lina & Gustav

Kan berätta en till historia som min kompis (som jobbar med bröllop) berättade.
    Bröllopet hölls på ett hotell, och tärnan blev så full att hon däckade i receptionen, hängandes över en stol. Klänningen var långt uppe på ryggen och hela rumpan synden (stringtrosor).
    De vet inte hur många som gick förbi henne, innan någon sa till personalen som fick plocka ner henne.
    Hon hade även spytt rakt ner i stolen!

•  Miss Cee

Har en...

Vet ju inte hur brudparet upplevde detta, de tyckte nog mest att vi i personalen var jobbiga och taskiga. Eller så var de så korkade att de verkligen inte fattade något.

Iaf så jobbade jag på ett pensionatliknande bygge som ägs av en frikyrkoförsamling. Det är många som är och äter i deras matsal, och det ordnas både bröllop och begravningar där. Grejen är bara att eftersom det är en byggnad som tillhör församlingen så är det självklart förbjudet med alkohol och dans där inne, eftersom församlingen inte "tillåter" det. Kan man iofs tycka vad man vill om men så var det.

Detta upplystes också brudparet om som kom för att boka sin bröllopsfest där. Både brud och brudgum var med och var helt införstådda med att sprit och dans inte var okej om de ville vara där, och de sa att de inte planerade att ha något av dessa två.

Dagen kommer. MIddagen börjar. Helt plötsligt så börjar släktingar smyga in i köket med spritflaskor som de "gömmer" lite i fastun. De hade tydlien tänkta att gömma detta utomhus, men denna kväll så öste regnet ner, så nu fick de för sig att det plötsligt gick bra att dricka sprit inne i huset. Vi sa inte så mycket, och hoppads på att flaskorna skulle få stå där, utan att de skulle röra dem.

När middagens ska dukas ut dyker det upp ett fem-manna-band, som ska sätta upp sina instrument och anläggning inne i samma rum som de andra äter, säger de. helt utan förvarning. Det var trångt kan jag säga, men de börjar packa upp..

Tosstmastern dyker upp i köket och undrar hur allt går, och om bandet får någon mat. Vi förklarar läget för honom, att bandet var en total överraskning för oss, eftersom brudparet förnekat detta totalt och dessutom är väl medvetna om att denna lokal inte gillar dans. Toastmastern blir blek när han inser problemet. Försvinner och återkommer en stund senare (då vi i personalen snälla som vi är gett musikerna mat och hjälpt dem så gott vi kunde). Toastmastern säger nu att han inte visste något om vilka regler som gällde och att brudparet lovat att bandet bara ska spela och att det inte ska bli någon dans. Yeah right...

Ja ni kan ju tänka er hur det slutade. det snåla brudparet som tydligen inte ville betala för att få ha sin fest på ett ställe som tillät alkohol, dans och höll öppet efter klockan 01, ljög chefen och hela personalen rakt upp i ansiktet när de bokade och körde sedan över personalen totalt. Det gick ju inte ens 5 minuter efter att bandet börjar spela innan folk dansade, såklart. det gör man om ett dansband börjar spela. Och de var inte ute förrän vid tretiden på natten.

Hur snål får man bli som brudpar egentligen???

•  Miss Cee

Vill bara tillägga att ingen av personalen andades om detta till gästerna i övrigt eller på något sätt förstörde deras bröllopsfest. Det var vi alldeles för snälla för att göra. Vi höll god min, förutom då toastmastern informerades..

Svar på tråden Bröllop - hall of shame