• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • Stefans fästmö

Tror inte heller att man går in för att bli full på sitt eget bröllop, men med lättnaden efter att allt "gått bra" och lyckan kan det nog råka bli så... Man kanske inte hinner äta så mycket heller, har varit igång hela dagen osv... Men jag ska absolut tänka på det på mitt eget!

Mer roliga historier om missöden på bröllop!! :D

• briden

Kul tråd!
    Jag var gäst på ett bröllop när prästen sa:
    -Tager du denna Marcus till din hustru...

Det blev lite fnissigt i kyrkan men prästen justerade snabbt sitt misstag och de kunde vigas till man och hustru.

• Bridecilla

shit... vilka grejer :)
    får ha allt i åtanke den stora dagen...

ang. det där med för full på sitt bröllop. en kompis till mig fick bromsa sig för att alla ville skåla med henne, det plus stressen PLUS att man är säkert lite för fladdrig i magen för att ha ätit innan gör nog att man är rätt lätt påverkad...

• GithKat

briden: dagens bästa...

• sweet saint

*skrattar*

Bra tråd!!!

• Chilianna

Jo, men angående alkohol så är det ju milsvidd skillnad på berusad och packad! Och dessutom vet man ju att man har lätt för att bli full just den dagen, så med lite planering behöver man inte dricka sig plakat på den stora dagen (om man inte hemskt gärna vill).
    Tycker också detta är en kul tråd! Vilka saker som händer ibland

• sweet saint

Maria:

Ja mycket kan hända!!

det där med hälla vin över den andra av misstag var kul!!
    Viktigt att skratta åt det sen!!!!

• Burro

Fy sjutton vad nervös jag blev när jag läst alla era inlägg!!! Fast väldigt roligt att läsa. (fniss)

• jocelyn

Tycker det känns lite befriande att läsa sånt här. Jag är kontrollfreak och skulle helst vilja bestämma allt... Det är skönt att höra om "katastrofer" som folk ändå kommer över. Undantaget får nog vara bruden som kräktes och gärsterna som var fulla i kyrkan... Små misstag är nog oundvikliga så det är nog lika bra att få höra om dem så man kan a, undvika att göra samma misstag eller b, ha en reservplan ifall det "värsta" inträffar.

Tack för att ni fyller på i tråden!

• Thindris

Håller med dig jocelyn, känner likadant. Känns skönt att läsa att även i det mest fantastiska bröllopet så finns det små misstag. Känns som att pressen att få det perfekta lättar lite samt att misstag kan vara charmiga och roliga också.

Svar på tråden Bröllop - hall of shame