• Thindris

Bröllop - hall of shame

Denna tråd gillar jag Jag gifter mig i aug och genom att läsa era inlägg så inser jaga tt hur mycket man än planerar så kan man inte undvika små missöden, de kan poppa upp avr som helst. Jag har fårr många goda skratt här och när jag gift mig så lovar jaga tt dela med mig av de tabbar som skedde på vår dag
    Denna tråd va en superbra ide. Tack

• Thindris

Nä, spriten ska man nog försöka ha under lite uppsikt... det är iaf min erfarenhet. Ett bröllop jag var på blev bruden så full att hon blev tvungen att springa ut o kräkas. Sen såg man inte till bruden mycket mer den kvällen utan brudgummen fick själv stå o öppna paketen... Blev helt klart för mycket o det gick inte att skratta bort utan blev ganska så trist.
    Ett annat bröllop blev brudparet ganska så runda under fötterna så när det blev dags för valsen så spred sig ett fnitter bland gästerna. Inte ett steg rätt utan de ramlade mest fram o tillbaka. Det såg himla roligt ut, men för brudparet är det en del av videofilmen de inte vill se. Dock kan man ju tycka att det som har varit har varit o att man får minnas det som var bra istället för att gå o skämmas o ha ångest över sådant som inte gick så bra...
    Vi kommer inte gå efter mottot att glasen aldrig ska bli tomma, som man gör på många fester, utan vi kommer ha begränsade tillgångar med vin. Sen när baren öppnar så får folk betala för sin egen fylla.

• Thindris

Precis, så tänker jag med Sen vill man ju inte ha aspackade gäster som riskerar att förstöra heller. Stämningen ska ju vara glad och uppsluppen på festen. Det får man nog med lagom tillgång till sprit tror jag. Jag skulle nog ta illa upp om gästerna kom fulla till kyrkan... då är man ju inte där för att glädjas med oss utan snarare för att supa...

• Thindris

Håller med dig jocelyn, känner likadant. Känns skönt att läsa att även i det mest fantastiska bröllopet så finns det små misstag. Känns som att pressen att få det perfekta lättar lite samt att misstag kan vara charmiga och roliga också.

• Thindris

Var också på ett bröllop där det var så varmt att man mådde illa... Sedan blev alla himla omyktra då det serverades mer vin än vatten till maten. på mitt bröllop är det ett krav att det ska stå vatten på borden o det får aldrig ta slut...

• Thindris

Men herregud, snacka om naiv tjej... spanade på bruden för att se vad hon skulle kunna låna o passa i... he he he...

Denan tråd är sååå rolig!

Svar på tråden Bröllop - hall of shame