• *Blomman*

Vad gör ni mot illamående?

Jag mår så fruktansvärt illa nästan dygnet runt. Igår blev det mkt värre och idag är det olidligt. Spydde upp min frukost och har knappt kunnat äta sen dess. Jag antar att mitt illamående beror på att jag börjat med nytt p-piller och jag vill inte att illamåendet ska förstöra mina dagar framöver. Vad gör ni för att dämpa illamåendet?

• Svar på tråden Vad gör ni mot illamående?
  • *Blomman*

Förut tog jag alltid mina piller på kvällen och det spelade ingen roll, mådde fortfarande illa. Nu tar jag dem på morgonen eftersom jag har jättesvårt att komma ihåg dem på kvällen.
    Ringde till sjukvårdsupplysningen imorse och kvinnan jag pratade med sa att illamåendet kan vara i upp till 2 månader. Jag vill verkligen att dessa piller ska funka eftersom jag har inte så många andra alternativ. :(

• *Blomman*

Texas
    Jag har provat p-spruta och ett antal mini-piller förut och jag tål inte mängderna gulkroppshormon som finns i dessa. Mådde illa av dem också. Jag är tyvärr van att må illa, men nu är det så rysligt mycket och jag har viktiga saker jag inte får missa bara för att jag ligger hemma och spyr. Vem har sagt att livet ska vara lätt? :)

• *Blomman*

Forsfors
    Låter intressant, vad är det för något?

Jag kan tillägga att jag inte kommer att sluta med p-piller så som det ser ut nu, men tack för omtanken. :)

• *Blomman*

Forsfors
    Tack för tipset! Måste verkligen testa det. :)

Svar på tråden Vad gör ni mot illamående?