• yrvädret

för er som vill gå ner 10-15kg

Hej! Jag hoppar in här jag också!

Har börjat med GI-metoden, och de första veckorna har funkat över förväntan. 3 kg första veckan (mycket vatten förstås, men vi låtsas att jag verkligen gått ned det ) 1 kg andra veckan. Dessutom har jag mätt mig och runt midjan har det försvunnit 6 cm! Bara poff, på 2 veckor. Imorgon är det dags för 3:e veckans vägning och mätning, så då får vi se hur jag står då.
    Jag har ytterligare 10 kg att gå ned innan jag når min målvikt.

• yrvädret

Usch, den här helgen har varit katastrof - bantningsmässigt sett. Drack rödvin i fredags, men det är helt ok enligt GI. Men sen i lördags. Började med att jag "unnade" mig en princessbakelse på stan (sambon fick dock hälften, eftersom den blev för söt och äcklig), på kvällen gjorde jag pizza (hemmagjord, men ändå) plus att vi köpte chips och ostbågar (som jag blev supersugen poå och inte ätit på 1½ månad). Det var supergott, och faktum är att jag inte alls har dåligt samvete. Jag har bara återgått till dieten. Visserligen stod viktnedgången på 0 igår, men måttbandet visade iallafall 1cm runt midjan och 2,5 runt bysten (buhu )

Jaja, nu håller jag på förfullt och självklart så syndade jag idag på jobbet och tog en såndär god bullbit.... mmm gott! Nä, nu måste jag börja tänka på min vikt och min enorma mage igen!

• yrvädret

davesbrud77

Jag har också böcker av Paulun men tycker att de är krångliga. Jag har köpt en bok som heter Gå ned i vikt med GI-metoden av Ola Lauritzson. Mycket bra och lättläst.

• yrvädret

Usch, föregående vecka har inte varit bra, viktmässigt sätt. Har fuskat med GI så mycket att jag inte vågade ställa mig på vågen igår. MEn nu har jag kört igång igen. Hoppas att jag får ett glädjande vikbesked nästa söndag istället

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg